מבזקיםמשפטי/פלילי

אושרה לקראת קריאה שניה ושלישית הצעת חוק בתי המשפט הקהילתיים של סער

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שלישי) את הצעתו של סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער, לקידום החקיקה המסדירה את פעילותם של בתי המשפט הקהילתיים.

לצד עיגון בתי המשפט הקהילתיים בחקיקה – הכוונה היא לבצע מהלך להרחבתם. כבר בתחילת שנת המשפט הבאה יוקמו עוד שני בתי משפט קהילתיים חדשים בעכו וכפר סבא, וכן יורחב בית המשפט הקהילתי בירושלים.

בבסיס פעילותם של בתי המשפט הקהילתיים עומדת התפיסה של הענקת טיפול ושיקום לעבריינים ושילובם מחדש בחברה שנועד להביא לצמצום תופעת ”הדלת המסתובבת” של מבצעי עבירות פליליות על רקע בעיות אישיות, חברתיות וכלכליות, הכוללות התמכרויות, חיים בעוני, הדרה חברתית ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בישראל יש כיום 6 בתי משפט קהילתיים, ומימונם נעשה עד כה ע"י הג'וינט. כעת סוכם על חקיקת החוק, במקביל לסיכום תקציב עם האוצר על הקצאת 6 תקנים נוספים של שופטים, וכן עוזרים ועובדי מנהל, לטובת קידום בתי משפט אלה.

המודל של בית המשפט הקהילתי בישראל מבוסס על התפישה של "בתי משפט פותרי בעיות", אשר אומצה בשנים האחרונות במקומות רבים בארה"ב ובמדינות נוספות.

השר סער: "המהלך הזה הוא מהלך חברתי חשוב והוא משתלב בתפיסה אותה הצגתי עם כניסתי לתפקיד. הנסיון שנצבר בשנות ביצוע הפיילוט מעורר אופטימיות באשר ליכולת של המערכת להתמודד עם עבריינות שנובעת לרוב מרקע וקשיים חברתיים ע״י בתי המשפט הקהילתיים. אני מודה ליו״ר ועדת חוקה, חוק ומשפט על העבודה המואצת לקידום חוק חשוב זה".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת

Back to top button