מבזקיםפוליטי / מדיני

"ניצחנו את הקיצונים בסיבוב הבחירות הקודם, ננצח אותם גם בסיבוב הבא"

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, נשא לפני זמן קצר (רביעי) דברים בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

בפתח דבריו התייחס לפיד לבחירות הקרובות ואמר כי "ניצחנו את הקיצונים בסיבוב הבחירות הקודם, ננצח אותם גם בסיבוב הבא. הרוב הישראלי השפוי והליברלי מסתכל על בן גביר ואומר: אני לא מוכן שככה תיראה המדינה שלי, ואני לא מוכן שככה ייראו החיים שלי. האיש הכי חזק היום באופוזיציה הוא לא ביבי נתניהו, הוא איתמר בן גביר. המסר של בן גביר פשוט ואלים. הוא אומר: לא מדינה דמוקרטית, לא ערכים ליברלים, לא מתינות, לא שלטון חוק – רק לאומנות גזענית."

לפיד והמשיך והכתיב לשיטתו את רצון רוב הציבור כשאמר "רוב הישראלים רוצים לחיות יחד בשלום. הם לא רוצים שתהיה פה ממשלה שמבוססת על אלימות ושנאה. הם יודעים שלא רק הדמוקרטיה מגינה עליהם, גם הם צריכים להגן על הדמוקרטיה. הסיפור הישראלי הגדול, הוא הסיפור של רסיסים שמתלכדים. מגיעים מכל העולם, אחרי טרגדיה בלתי נתפסת, ומגלים שביחד – אבל רק ביחד – אין דבר שהם לא יכולים לעשות. אין פסגה שהם לא יכולים להגיע אליה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על ראש הממשלה בנט אמר השר לפיד בנאומו: "תראו מה קורה לימנים הגונים שלא מוכנים להשתתף בפולחן השנאה הזה. תראו מה הם עשו השנה לנפתלי בנט. איש טוב, ישראלי טוב, ראש ממשלה טוב. תראו איזה כמויות של רעל הם שפכו עליו."

טקס הוקרה לצוותים הרפואיים של בית החולים שדה "כוכב מאיר" יאיר לפיד
צילום: רפי בן חקון, לע״מ

Back to top button