מבזקיםפוליטי / מדיני

בנט הודיע: אצביע נגד "חוק הנאשם"

חה"כ אלי אבידר פועל בימים האחרונים ובמיוחד מאז הודעתם של ראש הממשלה, נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד על פיזור הכנסת, לקדם את 'חוק הנאשם' שמציע למנוע ממי שנאשם בפלילים את האפשרות להרכיב ממשלה, זאת בעיקר על מנת לא לאפשר לבנימין נתניהו לשוב לראשות הממשלה. אבידר הפציר בחשבון הטוויטר שלו ביאיר לפיד שיקדם את העברת החוק. "אין לנו זמן" כתב אבידר.

"יאיר, כולנו מברכים על כניסתך ללשכת ראש הממשלה, אך אבקשך לעכב את פיזור הכנסת כדי שנעביר את חוק הנאשם. לאורך השנה האחרונה קבלנו הזדמנות היסטורית להוציא את נתניהו, ולא עמדנו בהבטחה. תן עוד שבוע אחד והחוק עובר. יו״ר הכנסת אומר שהוא מבקש להעביר את החוק ״באופן מסודר״. אין לנו זמן." כתב אבידר בחשבון הטוויטר שלו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס אף הוא לפני זמן קצר לאפשרות שהצעת החוק תעלה להצבעה, וכתב כי על אף הבעייתיות שבהרכבת ממשלה על ידי נאשם בפלילים, כוונתו היא להצביע נגד ההצעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחשבון הטוויטר שלו הסביר בנט כי "הזכות לבחור ולהיבחר היא קדושה והיא מהות הדמוקרטיה. זו הייתה ונשארה דעתי. אמנם ראינו שיש מחירים כבדים לכהונת נאשם בפלילים, אבל מי שצריך להכריע ביחס אליהם אלו אזרחי ישראל. בטח ערב בחירות – אין לנסות לשנות את כללי המשחק, אלא לתת להם להחליט בקלפי, ואני משוכנע שיבחרו נכון. על כן אצביע נגד החוק."

צילום: דוברות הכנסת

חה"כ אבידר הגיב לראש הממשלה על תגובתו, שיתף את דבריו וכתב "תראו מופתעים".

Back to top button