מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: הפעילו מערך זיופים של מאות אישורי עבודה

משטרת ישראל וחוקרי הביטוח הלאומי עצרו שלושה חשודים ועיכבו 26 נוספים בחשד לזיוף מסמכים, פירוק חברה באופן פיקטיבי והתחמקות מתשלום לנושים כדי לקבל קצבאות.

אמש (רביעי), לאחר חקירה סמויה ומשותפת של משטרת ישראל והביטוח הלאומי שראשיתה בחשד אשר התגבש כי עובדי מפעל של חברת ש.ב פרונטו בע"מ, הפעילו מערך זיופים של מאות אישורי עבודה שכביכול ניתנו מהמנהל האזרחי למאות פלסטינאים תושבי השטחים ובמקביל פירקו באופן פיקטיבי את החברות המנוהלות על ידם לצורך תשלומי גמלאות לעובדים שלהם וכן התחמקות מחובות לנושים אחרים.

במהלכה החקירה נאספו ראיות רבות אשר ביססו חשד כי במסגרת "הפירוק" של חברת ש.ב פרונטו בע"מ הוגשו לביטוח הלאומי כ-1200 בקשות עם מסמכים ואישורי עבודה מזויפים של המנהל אזרחי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו-כן עם התקדמות החקירה, זיהה הביטוח הלאומי עוד כ-700 בקשות חשודות נוספות. לאחר בדיקה התברר כי גם להם היו מסמכים מזייפים ושבפועל המנהל האזרחי לא הנפיק להם אישורים. הסכום הכולל אותו ביקשו החשודים לקבל כתביעה נאמד ב-כ50 מיליון ש"ח שכאמור, לא שולמו לחשודים.

לפי המידע שנאסף על ידי אגף החקירות בביטוח הלאומי והועבר למשטרת ישראל, על פי החשד המעורבים בהגשת המסמכים הכוזבים הם כאמור בעלי המפעל הישראלים, מנהל החשבונות של המפעל, ומספר זייפני מסמכים ומאכערים.

אמש, עם סיום החקירה הסמויה והפיכתה לגלויה, יצאו כוחות משטרת ישראל, ביטוח לאומי וכוחות צה"ל למבצע מעצרים וחיפושים אשר התמקדו במפעלי החברה ובבתי החשודים בכפר חארס שבשומרון. במהלך הפעילות נתפסו כספים רבים החשודים כי התקבלו שלא כדין וכן נעצרו שלושה חשודים מרכזים בפרשה ועוכבו לחקירה עוד 26 חשודים נוספים בחשד למעורבות וניסיון לקבל דבר במרמרה.

הבוקר, במהלך דיון שהתקיים בבית המשפט הצבאי סאלם, הוארך ב- 8 ימים מעצרם של 3 החשודים העיקרים תושבי הכפר חארס.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button