חדשות הארץמבזקים

שטח צבאי סגור הוטל למשך שנה על גבעת אוהבי-יה, תושב נעצר

יומיים בלבד לאחר שכוחות משטרה ומנהל אזרחי פשטו על גבעת אוהבי-יה בגוש עציון, הטיל היום אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס צו שטח צבאי סגור על הגבעה למשך שנה תמימה. הצו אוסר על כניסת אזרחים למקום, ומעמיד בסכנת מעצר ופתיחת הליך פלילי כל מי שינסה להיאחז במקום.

במשטרה לא חיכו הרבה זמן. כבר בשעות הבוקר (חמישי) פשטו כוחות משטרה ומג"ב על הגבעה ועצרו את מאיר שמחה אבן טוב, תושב הגבעה שמתגורר במקום יחד עם אשתו. אבן טוב שעסק באותה העת בבניית ביתו מחדש, נעצר ונלקח לתחנת המשטרה, שם הובל לבית המשפט כשהמשטרה דורשת להרחיק אותו מכל האזור עד תום תחולת הצו.

צילום: חדשות מבזק לייב

אבן טוב סירב לחתום על תנאי השחרור, ושוחרר בסופו של דבר על ידי בית המשפט עם חודשיים הרחקה מהמקום, כשעל הגבעה עדיין מוטל צו מנהלי שאוסר עליו לשוב לביתו גם לאחר מכן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מדובר בעוד כלי דרקוני שאימצה הממשלה ואלוף הפיקוד במאבקם כנגד ההתיישבות", תקף מאיר שמחה אבן טוב. "אחרי שישה פינויים, מעצרים והחרמות ציוד מאז הקמת הממשלה – שלצערם של חבריה לא גרמו לנו לנטוש את הגבעה, החליטו כעת בממשלה ובפיקוד מרכז לעלות שלב ולנסות לחסל את הגבעה, הפעם באמצעות צו שמאיים בפתיחת הליך פלילי כנגד מי שיעז ליישב את המקום". הוסיף.

"איננו מתכוונים להתייאש ולעזוב את הנקודה האסטרטגית שבולמת את התפשטות כבר המרצחים צוריף לעבר הישוב בת עין, ובכוונתו לפתוח במחאה נרחבת בזמן הקרוב כנגד אלוף הפיקוד שמתנכל להתיישבות מאז כניסתו לתפקיד וכן כנגד שר הביטחון גנץ ששותף באופן מלא להתנכלות לגבעה", אמר אבן טוב.

צילום: ללא קרדיט

Back to top button