מבזקיםצבא וביטחון

גנץ: רוצים לדעת את האמת? תעבירו לידינו את הקליע

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס לפני זמן קצר (שישי) לפרסום בדבר הודעת נציבת זכויות האדם של האו"ם, בו היא מאשימה באופן חד צדדי את ישראל בהרג העיתונאית הערבייה שירין אבו עאקלה, וקובעת כי העיתונאית נהרגה מאש כוחות צה"ל.

בפתח דבריו הביע גנץ צער על מות העיתונאית ואמר: "‏אני שב ומביע צער על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה. משפחתה וחבריה ראויים לדעת את האמת בנוגע לנסיבות מותה – וזאת יהיה ניתן לקבוע אך ורק על ידי בדיקה בליסטית של הקליע שממנו נפגעה ולא על ידי תחקירים חסרי אחיזה במציאות כמו זה שהפיצה נציבות האו"ם לזכויות אדם."

בהמשך דבריו ניסה גנץ לתאר את הסיטואציה בה היו חיילי צה"ל במהלך חילופי האש עם המחבלים בג'נין: "‏צה"ל פועל לילה ויום מול טרוריסטים צמאי דם המבקשים לרצוח ישראלים, תוך שהוא עושה מאמצים רבים כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים וחוקר כל אירוע באופן יסודי ומקיף. באירוע שבו נהרגה שירין אבו עאקלה נורתה אש רבה וחסרת הבחנה לעבר כוחות צה"ל שהשיב באש לעבר מקורות הירי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, קרא גנץ לפלסטינים לשתף פעולה עם חקירה משותפת של האירוע: "‏גם היום אני קורא לרשות הפלסטינית להעביר לידי ישראל את הקליע שפגע בה. כך צריך לנהוג כל מי שרוצה לדעת את האמת. אני מגבה את חיילי צה"ל, שימשיכו לבצע כל מה שנדרש כדי לשמור על ביטחון אזרחי ישראל."

צילום: אלעד מלכה

Back to top button