מבזקיםפוליטי / מדיני

דובר שר החוץ מגיב למקבילו האיראני: "המשטר האיראני בוחר בטרור והסתה"

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד ח'טיב זאדה הדף היום (שישי) את הטענות של שר החוץ יאיר לפיד במסיבת העיתונאים המשותפת עם מקבילו באנקרה ואמר כי הן מגוחכות. לדבריו מדובר במהלך שתוכנן מראש על מנת להרוס את היחסים בין המדינות המוסלמיות (איראן וטורקיה).

דובר משרד החוץ בירושלים, ליאור חייט הגיב לדבריו של מקבילו האיראני ואמר לו: "אני מציע לא לקשקש על האשמות אלא לדבר על עובדות. מזה שבועות ארוכים, חוליות טרור איראניות מנסות לרצוח ישראלים חפים מפשע על אדמת טורקיה בהנחייה של ממשלת הטרור של איראן. טרור איראני על אדמתה של מדינה ריבונית אחרת הוא עוד הפרה גסה של כל נורמות ההתנהגות המקובלות מצידה של איראן. המשטר האיראני בוחר בטרור והסתה בעוד מדינות העולם שואפות ופועלות לשיתופי פעולה והידוק יחסים בין העמים."

הציוץ בטוויטר של דובר החוץ האיראני והתגובה של דובר החוץ הישראלי, ליאור חייט

כאמור, אתמול (חמישי) שר החוץ יאיר לפיד נשא דברים בהצהרה משותפת עם עמיתו שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו באנקרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד אמר בהצהרתו כי "בשבועות האחרונים ניצלו חייהם של אזרחים ישראלים בזכות שיתוף הפעולה הביטחוני והמדיני בין ישראל לטורקיה. המאמצים האלה נמשכים, רק היום פורסם שהמודיעין הטורקי הצליח לסכל ממש לאחרונה פיגוע איראני חמור באיסטנבול, אנחנו מלאי הכרת תודה לממשלת טורקיה על הפעילות המקצועית והמתואמת."

לפיד הבהיר כי "מאחורי הניסיונות האלה עומדת איראן. המודיעין אינו מוטל בספק. לא מדובר רק בניסיונות לרצח של תיירים ישראלים חפים מפשע, אלא גם בהפרה ברורה של הריבונות הטורקית בידי הטרור האיראני, אף מדינה לא צריכה לסבול טרור על אדמתה. מטרתנו המיידית היא להביא לרגיעה, שתאפשר לנו לשנות את אזהרת המסע לטורקיה. עונת התיירות מתקרבת לשיאה, וטורקיה היא היעד מס' 1 של התיירות הישראלית. אנחנו מקווים שבזמן הקרוב יוכלו התיירים הישראלים לחזור לטורקיה ללא חשש".

לפיד התייחס גם להתחממות היחסים בין המדינות: "בשנה האחרונה הייתה התקדמות גדולה של היחסים בין ישראל לטורקיה. התחלנו לקיים דיון על החזרת השגרירים בעתיד הקרוב, ועל שיפור הדיאלוג המדיני והכלכלי בינינו, אני מקווה שנשלים זאת בקרוב."

שר החוץ לפיד אף נפגש באנקרה עם ראש המודיעין הטורקי האקאן פידאן ודן עמו בשיתוף הפעולה המודיעיני בין שתי המדינות ובמאמצים להמשיך ולסכל ניסיונות של איראן לפגוע בישראלים על אדמת טורקיה.

צילום: בועז אופנהיים, לע"מ
צילום: בועז אופנהיים, לע"מ
צילום: בועז אופנהיים, לע"מ
צילום: בועז אופנהיים, לע"מ
צילום: בועז אופנהיים, לע"מ

Back to top button