מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ קריב על "חוק הנאשם": "לבוא ולטעון שזו חקיקה פרסונאלית זה אבסורד"

הדיון בוועדת החוקה בעניין "חוק הנאשם" הסתיים לפני זמן קצר (ראשון) בכנסת. בתום הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב כי "יו"ר האופוזיציה נתניהו הוא שתמך כרה"מ, בחוקי הצינון לבכירים בשירות הציבורי ולמפקדים בכירים בצה״ל מתוך רצון למנוע מדמויות ספציפיות להיכנס לזירה הפוליטית, לכן הטענות שנשמעו כאן הן אלה המשקפות את העניין הפרסונאלי שיש למפלגתו של יו"ר האופוזיציה במניעת החוק".

בהתייחסו לחקיקת התפזרות הכנסת אמר כי "לא יהיה מצב שאין הבנות וגם שמים אבן ריחיים על צווארה של ועדת החוקה לבצע את מלאכתה בתחום חקיקת היסוד של מדינת ישראל"; "הציבור הישראלי אינו בן ערובה לא ביחס למועד הבחירות ולא לתקנות שאם יפוגו בשישי הזה מאות אלפי אזרחים ישראליים לא ידעו מה מצבם המשפטי, וגם לא בעניין של חקיקת הבחירות".

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה ציין כי "מספר חברי הכנסת שנכחו כאן שהיה חסר תקדים, מעיד שהדיון נתפס ע"י הח"כים כדיון חשוב, ולא בכדי כי הוא לא צץ בחמישי האחרון אלא נושא חוקתי המלווה אותנו לאורך זמן, המתכתב עם פסיקת העליון לגבי כהונת שרים. החוק הישראלי מחיל הגבלות משמעותיות על הזכות להיבחר- אם זה לנושא תקופות הצינון, ללא קשר למתי חוקקו, ולכך שנועדו לחסימת דרכם של אנשים ששירתו את מדינת ישראל ולא כאלו המואשמים בפלילים. אז כשהולכים לרמטכ״ל ששירת את מדינת ישראל נאמנה במשך עשרות שנים ומונעים ממנו התמודדות על תפקיד ראש הממשלה במשך מספר שנים, זה דבר ראוי, למרות שהיה מדובר בחקיקה פרסונאלית, אבל כשבאים ואומרים לא שנדיח ראש ממשלה ברגע שמגישים נגדו כתב אישום, אלא שאחרי בחירות, כשמתגבשת תמיכה של קבוצת מפלגות בהטלת תפקיד על מועמד, לא ניתן יהיה להטיל את הרכבת הממשלה על מועמד שנמצא בעיצומו של הליך פלילי, ותתכבד מפלגתו ותציג מועמד אחר, לבוא ולטעון שזו חקיקה פרסונאלית זה אבסורד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר ח"כ קריב כי "יו"ר האופוזיציה נתניהו תמך בחקיקה זו כשהיה מדובר ברה"מ מכהן, הוא שתמך בחוקי הצינון לבכירים בשירות הציבורי ולמפקדים בכירים בצה״ל מתוך רצון למנוע מדמויות ספציפיות להיכנס לזירה הפוליטית, לכן הטענות שנשמעו כאן הן אלה המשקפות את העניין הפרסונאלי שיש למפלגתו של יו״ר האופוזיציה במניעת החוק." והבהיר כי החוק הזה לא יועבר במחטף, לא העברנו ולו חוק אחד בוועדה על דרך המחטף, אבל לא יהיה מצב שגורמים יחזיקו את המקל בשני קצותיו. מן הצד האחד יטענו אנחנו בראשיתה של מערכת בחירות ובאותה נשימה ימנעו את קידום החקיקה של התפזרות הכנסת".

בהתייחסו להצעת חוק התפזרות הכנסת אמר כי "הציבור הישראלי אינו בן ערובה לא ביחס למועד הבחירות ולא לתקנות שאם יפוגו בשישי הזה מאות אלפי אזרחים ישראליים לא ידעו מה מצבם המשפטי, וגם לא בעניין של חקיקת הבחירות. ככל שהכנסת תאשר את הצעות החוק הפרטיות שנידונות היום בוועדת השרים לחקיקה, הן צריכות להגיע לוועדה שלנו ואני מתכוון לקדם אותן. אם יהיו הבנות משותפות לכל סיעות הבית, אז אנחנו נוטים לכבדן. לא יהיה מצב שאין הבנות וגם שמים אבן ריחיים על צווארה של ועדת החוקה לבצע את מלאכתה בתחום חקיקת היסוד של מדינת ישראל".

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button