מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת הבריאות קוראת לאשר את חיסוני הילדים הקטנים מהר ככל האפשר

בדיון מעקב שנערך היום (ראשון) בוועדת הבריאות של הכנסת, ציין מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש שצט"מ יכונס שוב בהמשך השבוע לדיון והצבעה על אישור חיסוני הילדים בגילאי חצי שנה עד חמש, וכבר מתקיים שיח מול פייזר ומודרנה להבאת מנות מותאמות לארץ. פרופ' אש ציין גם שתכנית מגן אבות שבה לפעול באופן מלא ב-500 מוסדות, להגנה מיטבית על הקשישים במהלך הגל. עוד אמר פרופ' אש שייבחן בהקדם מצבו של הפרויקט לפריסת מסננים במערכת החינוך.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס ציינה בין היתר ש-17% מההדבקות בגל הנוכחי חוזרות, ולפעמים מעל 1,000 מאומתים ביום נתון חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל ולכן גם פתחו מחדש את האפשרות לכל אזרחי ישראל, בכל גיל, להיבדק בבדיקות PCR תוך המלצה מיוחדת לשבים מחו"ל לעשות כך. ד"ר אלרעי-פרייס תמכה בדיון בהנגשת נתוני הקורונה לפי מוסד חינוכי להורים בלוח בקרה ייעודי, וציינה שרק משרד החינוך מחזיק בנתונים מתאימים.

עוד אמרה ד"ר אלרעי-פרייס שמרכז המידע והידע למאבק בקורונה של אמ"ן ייכנס בקרוב למשרד הבריאות, ולצד הצוות האפידמיולוגי של צט"מ יפעל לניטור פעיל, מעמיק ונרחב של סיכוני בריאות מכל הסוגים, ממגיפות ועד אירועי אקלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציגת ארגון מדעת שיתפה שהיא סובלת תסמינים תקופה ארוכה אחרי שנדבקה בקורונה והמליצה לעורר את המודעות בציבור לסיכוני התסמינים ארוכי הטווח של הקורונה בכלל, ולילדים בפרט.

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן, סיכמה את הדיון בקריאה לאשר את חיסוני הילדים הקטנים מהר ככל האפשר, ובבקשה לשפר בדחיפות את ההסברה לציבור הרחב לגבי ההמלצות העדכניות להתחסנות במצבים שונים, כגון לאחר החלמה, ודרכי ההתנהלות המומלצות למוסדות, עסקים ומשפחות.

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button