חדשות הארץמבזקים

גדי סוקניק השווה בין חברי הכנסת של 'הליכוד' לאלה של 'יש עתיד' ועורר סערה

איש התקשורת ומגיש החדשות לשעבר, גדי סוקניק התארח היום (שני) בתוכנית הבוקר של רשת 13 והשווה בין חברי הכנסת של "הליכוד" לאלה מ"יש עתיד". דבריו עוררו סערה גדולה וחברי הכנסת מהליכוד מיהרו לגנות ולהגיב לדברים.

צילום: מארק ניימן, לע"מ

סוקניק אמר למראיינים כי "מרכז הליכוד רצוף באינטרסים, נגוע בכל נגעי העולם והנבחרים הם בהתאם. ברמה, בסך הכל, כאזרח אובייקטיבי אני משתדל להגיד, הם ברמה נמוכה בהרבה מהנבחרים של "יש עתיד". רמה נמוכה של אינטליגנציה, של תרבות, של תרבות שיח…"

"חברי הכנסת של "הליכוד" אינטליגנטיים פחות מ"יש עתיד", זה מה שאתה אומר?" שאל המראיין וסוקניק השיב לו: "בממוצע, תבדוק את האנשים. כל מסורת הצרחות והאלימות המילולית בכנסת, תבדוק מי מוביל אותה כבר שנים. החברים של "יש עתיד" הם ברמה הרבה יותר גבוהה. גם עושים הרבה יותר למען הציבור כשאתה בודק אחד אחד. אז במובן הזה לפיד עושה עבודה טובה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברי הכנסת מהליכוד הגיבו לדברים ודרשו מסוקניק להתנצל. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "האמירה המתנשאת והמקוממת של גדי סוקניק, שמזלזל באינטליגנציה של מצביעי הליכוד, מצטרפת להסתה של יאיר לפיד וגורמים בשמאל נגד מצביעי הליכוד מזה שנים. מצביעי הליכוד הם חכמים וחדים, ציוניים ופטריוטים עם לב זהב. הגזענות הזאת עוברת כל גבול. אני מצפה מגדי סוקניק להתנצל על דבריו מייד."

ח"כ יולי אדלשטיין אמר בתגובה: "מופע האימים של גדי סוקניק אינו מקרה יחיד. הוא מצטרף למסורת ארוכה של זלזול והתנשאות – מהצ'חצ'חים, דרך מנשקי המזוזות ועד הנאום התורן. הליכוד הוא מפלגת העם, ומייצג את כל שכבות האוכלוסייה. אני גאה במשפחת הליכוד, גאה בחבריה וגאה בבוחריה."

ח"כ ניר ברקת הגיב לדברי סוקניק ואמר: "גדי סוקניק, תתבייש לך! הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית הגדולה היחידה בישראל. נבחרי הליכוד הם מהטובים והחרוצים בכנסת. אני גאה להיות ליכודניק וגאה להיות חלק מנבחרת מנצחת שמייצגת את עם ישראל נאמנה. נגמרו הימים שנעבור לסדר היום על הגזענות!"

חה״כ אורלי לוי אבקסיס (הליכוד) אמרה כי "גדי סוקניק וסגנונו הבוטה הוא ההוכחה לכך שגזענות יכולה להיות מוגשת בעטיפה יפה ו״מתורבתת״, אך יהירה, מנותקת ומזעזעת לאין ערוך. סוקניק, אל תטרח אף להתנצל. מאסנו ברוטינה הידועה מראש. העם יאמר את דברו.״

גם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב לדברי גדי סוקניק ואמר כי "אובדן הדרך של השמאל גורם לאובדן הערכים. סוקניק יהיר ומתנשא ברמה הכי מגעילה שיכולה להיות ומייצג את האלטיזם שנאבק בישראל השנייה".

ח"כ בן גביר הוסיף כי "אין גבול לצביעות של השמאל. פעם הם קראו למצביעי הימין עדר של בהמות, פעם מנשקי קמיעות, היום גדי סוקניק קורא להם נבחרי ציבור ברמה נמוכה של אינטלגנציה. אבל זה לא יעזור, כי כמה שהשמאל ימשיך להכפיש, לפלג ולהפיץ שנאה, האמת איתנו ואנחנו ננצח וככל שיכפישו, ויתקפו כן נרבה וכן נפרוץ".

Back to top button