מבזקיםפוליטי / מדיני

שר האוצר ליברמן: עלות הבחירות כ-2.4 מיליארד שקל, הוצאה ענקית ומיותרת

בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת היום (שני) התייחס שר האוצר ויו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לפיזור הכנסת, למשא ומתן עם הסתדרות המורים ולתוכנית לקידום לימודי ליבה לחרדים.

שר האוצר ויו״ר מפלגת ישראל ביתנו אמר בפתח ישיבת הסיעה: "בקשתי מאגף התקציבים שיבדקו ויתנו לי הערכה על העלויות הישירות והעקיפות של הבחירות, העלות היא כ-2.4 מיליארד שקל. אני מקווה שמי שאחראי על פיזור הכנסת ועל ההוצאה הענקית והמיותרת הזאת ישלם את המחיר בבחירות הקרובות."

עוד אמר ליברמן: "עקבתי אחרי דיונים בוועדות, ביוזמות של הרגע האחרון, חלק מהדברים הם פשוט בלתי סבירים ובלתי אחראיים. זאת פשוט הקרבת האינטרסים של המדינה בשביל קמפיין פרטי ומפלגתי. שמעתי דרישות ויוזמות שהשכל הישר לא יכול לסבול. אני יכול להגיד לכל הח״כים וליושבי ראש הוועדות, אני לא אכנע לשום פופוליזם, לא תהיה כניעה לסחיטה ואני אעשה את הכל בהתאם לאינטרס הלאומי והכלכלי של מדינת ישראל, אנחנו נתנהל באופן אחראי ביותר ולא ניתן יד למשחקים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר התייחס גם למו״מ עם הסתדרות המורים וציין כי "המו״מ שמתנהל הוא מורכב ולא פשוט, כמו בכל מו״מ יהיו עליות ומורדות, אני מקווה שאנחנו בסופו של דבר תוך זמן סביר נגיע לעמק השווה ונוכל לחתום על הסכם קיבוצי חדש בהיקף מלא ולא הסכם זמני, כי אחרת אין טעם לבזבז זמן וכסף."

בנוגע לתוכנית לקידום לימודי ליבה לחרדים אמר ליברמן, "אני רוצה להודות לשרת החינוך ומנכ״לית משרד החינוך. אנחנו העברנו החלטה חשובה מאוד שמאפשרת לכל מוסד חינוכי במגזר החרדי, למי שילמד לימודי ליבה לקבל תמריץ של 6000 שקל על כל תלמיד במוסד. אני מקווה שכל מערכת החינוך, גם העצמאי וכל המוסדות האחרים שהם לאו דווקא חלק מאותן רשתות, שירימו את הכפפה וכולם יתחילו ללמוד וללמד לימודי ליבה. אני כבר אמרתי יותר מפעם אחת, הדרך ליציאה מהעוני היא קודם כל לימודי ליבה, השכלה ורכישת מקצוע. שאר הדברים פשוט משאירים בכוח את הציבור החרדי עני, מסכן ותלוי בקצבאות ונדבות."

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן

Back to top button