חדשות הארץמבזקים

ארגון "נכה לא חצי בן אדם" על העברת חוק שירותי הרווחה: "מדובר בחוק היסטורי"

ארגון "נכה לא חצי בן אדם" בירך הערב (שני) על העברת חוק שירותי הרווחה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

הארגון מסר תודה מיוחדת לשר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן, ויו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ אפרת רייטן, שפעלו בשבועות האחרונים בשיתוף פעולה עם ארגוני זכויות אנשים עם מוגבלות ועשו את הבלתי יאומן להעביר את החוק למרות המצב הפוליטי, רגע לפני פיזור הכנסת. לטענת הארגון, מדובר בחוק היסטורי בהיקף 2.35 מיליארד שקלים אשר יעניק לאנשים עם מוגבלות מעטפת שירותים רחבה ותסייע להם ביציאה לחיים עצמאיים. החוק החשוב הזה ביחד עם חוק הנכים המורחב אותו העברנו בשנים האחרונות במסגרת "מאבק הנכים", מביאים בשורה של שינוי לטובת אנשים עם מוגבלות בישראל.

אלכס פרידמן, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": "הרבה יוזמות וחוקים יעצרו בעקבות פיזור הכנסת, אך זו בהחלט נחמה גדולה לראות את החוק החשוב הזה עובר, בקונצנזוס מלא בין הקואליציה והאופוזיציה. זכות גדולה נפלה בחלקי להיות שותף בקידום החוק. רגע חברתי היסטורי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חנן טל, מייסד ונשיא "נכה לא חצי בן אדם": "יש נושאים שהם חוצי מפלגות ומעל לפוליטיקה, גם ובמיוחד באחת התקופות המפולגות שידעה ישראל. מדובר בבשורה אמיתית, חוק ערכי וחשוב, שכנגד כל הסיכויים עבר ויכנס גם הוא לספר החוקים של מדינת ישראל ויהיה עבור כולנו למקור לגאווה. החוק הוא נדבך נוסף וחשוב במקצה שיפורים אדיר שעובר ציבור האנשים עם המוגבלות, בקצבאות, בתעסוקה, בנגישות, בתקנות לשעת חירום ועכשיו גם ברווחה."

צילום: דוברות "נכה לא חצי בן אדם"

Back to top button