חדשות הארץמבזקים

עו"ד קידר נפגש עם העצור היהודי במתקן השב"כ: "מצב נפשי וגופני קשה ביותר"

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו נפגש היום (שני) לראשונה עם העצור היהודי בשב"כ עקב אירוע הקטטה שאירע סמוך לאריאל בשבוע שעבר בין יהודים לערבים. עו"ד קידר פגש את העצור במתקן השב"כ בו הוא מוחזק, ושמע ממנו את גרסתו לאירוע, את מה שעובר עליו בחקירות השב"כ וכן פרטים על האירוע הקשה בו הוא טוען כי נגרר על הריצפה ללא ביגוד.

"הזדעזעתי לגלות כי הוא נמצא במצב נפשי וגופני קשה ביותר", אמר עו"ד קידר לאחר המפגש. לדבריו, "מסתבר כי כל הטענות שנטענו על ידו התבררו כנכונות. נגבתה ממנו תלונה מסודרת על ידי חוקר ואני מקווה מאוד שהדברים ייבדקו בהמשך. לגופו של עניין, נראה על פניו שהאירוע אינו אירוע שהיה צריך להיחקר על ידי השב"כ, אירוע שבינו לבין אירוע ביטחוני אין שום דבר וחצי דבר שכל כולו נוצר והחל ביוזמת הפורעים הערבים שמסתבר שהם מחבלים. על כן אנחנו דורשים הפסקה מיידית של חקירת השב"כ, ועד לאותו מועד לא נמסור את גרסתנו באופן מלא", מסר קידר.

בארגון חוננו התייחסו לפרסומים בדבר מעצרו ואמרו כי: "נזכיר כי הבוקר פורסם על התעללות שעבר ניצול הלינץ' בעת חקירתו. על פי הפרסום הוא נגרר עירום על הריצפה בשב"כ, נאלץ לעשות את צרכיו על עצמו, וכן הוא עבר אירוע לבבי במהלך החקירות. פרסום זה, שכאמור אושר על ידי העצור בפגישה עם עו"ד קידר, מצטרף לכך שהעצור נחקר ארבעה חקירות במהלך 24 שעות ללא אפשרות שינה וכן חקירה גם במהלך השבת למרות היותו שומר תורה ומצוות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: שירות בתי הסוהר

בתוך כך, מאות בני אדם הפגינו הערב מחוץ לכנסת במחאה על המעצר. בהפגנה השתתפו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, אופיר סופר, מיכל וולדיגר, שמחה רוטמן ואבי מעוז. "לעצור באופן מיידי את העינויים בחקירה ולהודיע על העברת החקירה למשטרת ישראל", דרשו המוחים מהשב"כ

כזכור, העצור, נשוי, בשנות הארבעים לחייו, ללא עבר פלילי, אב ל-3 ילדים בגילאים 3,5, ו-6, בוגר שרות צבאי בחיל הים, נעצר ביום רביעי האחרון בשעות הצהרים, לאחר שהגיע למשטרת אריאל להגיש תלונה על האירוע הקשה שעבר יחד עם עוד קבוצת ילדים בסמוך לגדר העיר אריאל. לתדהמתו הוא נעצר והועבר לחקירת שב"כ תוך שנאסר עליו לפגוש עו"ד עד היום. בית משפט השלום באשקלון, האריך את מעצרו עד ליום רביעי הקרוב.

צילום: ארגון חוננו

Back to top button