מבזקיםרצועת עזה

חמאס מפרסם תיעוד של אחד השבויים הישראליים כשהוא מחובר לבלון חמצן

ארגון הטרור חמאס פרסם לפני דקות אחדות (שלישי) סרטון בו נראה אזרח ישראל הישאם א־סייד, כשהוא מחובר לבלון חמצן ומצבו הרפואי ירוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, אתמול אבו עוביידה, דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם הזרוע הצבאית של חמאס פרסם הודעה חריגה לתקשורת ובה מסר כי ישנה הידרדרות במצבו הרפואי של אחד השבויים הישראלים המוחזקים בידיהם ברצועת עזה.

"אנו מכריזים על הידרדרות במצבו הבריאותי של אחד מאסירי האויב, נפרסם אישור לכך בשעות הקרובות". מסר דובר חמאס בהודעתו אך לא ציין במי מדובר. לפני דקות כאמור פורסם תיעוד של הישאם א־סייד.

כידוע, הישאם שעבאן א־סייד, תושב חורה, חצה את גבול רצועת עזה דרך המטעים של קיבוץ ארז באפריל בשנת 2015 ומאז הוא מוחזק בידי חמאס. יש לציין כי הוא עשה זאת כבר פעמיים בעבר והוחזר לישראל. א־סייד חולה בסכיזופרניה ושירת בצה"ל חודשים בודדים ושוחרר משירות.

ברצועת עזה מוחזקים עוד שלושה אזרחים שנכנסו מיוזמתם אל תוך רצועת עזה. אברה מנגיסטו, נכנס לרצועת עזה ב־7 בספטמבר 2014, ג'ומעה אבראהים אבו ענימה, נכנס לרצועת עזה ב־12 ביולי 2016 ואזרח ישראלי נוסף שאביו פלסטיני תושב עזה שנכנס לרצועת עזה ב־30 ביוני 2017.

ברצועת עזה גם מוחזקים גופותיהם של חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין שנהרגו בעזה במהלך המבצע ב-2014.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, וזאת בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי. הפצת סרטון של אדם חולה זה מעשה מתועב ונואש. מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים."

"בנוסף" הוסיפו במשרד ראש הממשלה, "חמאס מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל, גם זאת בניגוד לדין הבינלאומי. הישאם א-סייד איננו חייל, אלא אזרח ישראלי פגוע נפש שחצה את הגבול לרצועת עזה מספר פעמים קודם לכן."

במשרד ראש הממשלה הדגישו כי "חמאס מעכב כל סיכוי לעסקה. פעולות חמאס מהוות הוכחה כי מדובר בארגון טרור ציני ונפשע. מדינת ישראל תמשיך במאמציה להשבת השבויים והנעדרים כל העת באחריות ונחישות."

Back to top button