מבזקיםצבא וביטחון

הפוסטה מתקררת: כך יורידו בשב"ס את הטמפרטורה ברכבים להובלת אסירים

פיילוט חדש בשירות בתי הסוהר צפוי להוריד את עומסי החום ברכבים להובלת אסירים ב 10-15 מעלות. מדובר בטכנולוגיה ירוקה התומכת במערכות המיזוג וחוסכת בצריכת חשמל וסולר.

בשנים האחרונות מתמודדים בשב"ס עם ביקורות קבועות, פנים וחוץ ארגוניות, בנושא תנאי מחיית אסירים, כמו גם, ריבוי עתירות אסירים בנושא החום בחודשי הקיץ.

תכנית העבודה הרב שנתית של נציבת בתי הסוהר המחייבת התאמה של תפיסת ההפעלה ותנאי ההחזקה והמחיה של אוכלוסיית האסירים לאופי האוכלוסייה: אסירים פליליים ואסירים ביטחוניים, הובילה לחשיבה ארגונית מעמיקה ושאיפה למצוא פתרון יעיל, מהיר וירוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדצמבר2021 החלה התקשרות בין שב"ס לחברת "סולקולד", מפתחת בלעדית של טכנולוגיה ההופכת את קרני השמש לכח קירור אקטיבי באמצעות מדבקה ייחודית. ההתקשרות הבשילה לכדי פיילוט שהחל בימים האחרונים ברכבי הסעת אסירים של יחידת 'נחשון', יחידת הליוויים של שב"ס.

לטובת הפיילוט שצפוי להיערך בין חודש לשלושה חודשים, הוקצו ארבעה רכבים, שני אוטובוסים ושתי טיוליות. בכולם הורכבו סנסורים המודדים את החום ברכב 24/7.

על אחד האוטובוסים ואחת הטיוליות הודבקו המדבקות ולאורך תקופת הפיילוט תיעשה השוואה קבועה בין הרכבים.

ראש ענף תחבורה בשב"ס, סגן גונדר איתי רביב, אשר יזם ומוביל את הפיילוט מספר: "אנחנו מחפשים כל הזמן פתרונות יעילים וחדשניים על מנת לשפר את תנאי המחיה של האסירים ואת תנאי העבודה של הסגל. מדובר בפתרון מתקדם וירוק העומד בסטנדרטים בינלאומיים ויכול להקל על ליווי אלפי אסירים ברחבי הארץ".

במקביל, נערך בימים אלה, אגף תכנון ולוגיסטיקה של שב"ס להטמעת חלופות ארוכות טווח לצריכה חשמלית ירוקה, בתכנית מוסדרת למעבר לרכבים חשמליים הן לצורך מבצעי והן לשימוש אנשי הסגל.

צילום: שב"ס
צילום: שב"ס
צילום: שב"ס

Back to top button