מבזקיםפוליטי / מדיני

חוק הכרה באחים שכולים וזכויותיהם אושר לקריאה שניה ושלישית

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בראשות ח"כ אפרת רייטן-מרום מיזגה ואישרה היום (רביעי) לקריאה שניה ושלישית את הצעות החוקים – משפחות חיילים שנספו במערכה – הכרה באחים שכולים וזכויתיהם של חברי הכנסת אלינה ברדץ' יאלוב, מאי גולן, אבי דיכטר, צביקה האוזר, עידית סילמן, מיכל שיר סגמן, מופיד מרעי, פטין מולא, יוליה מלינובסקי, יבגני סובה, אלכס קושניר, יוסף שיין ולימור מגן תלם.

יו"ר הוועדה, ח"כ אפרת רייטן-מרום: "ברצוני לברך את מיכל שיר יוזמת החוק החשוב הזה. היה לי חשוב לקיים באופן חריג דיון בוועדת העבודה הרווחה בשביל להכין ולקדם את החוק לקריאה שנייה ושלישית. מדובר בחוק מכונן שיעגן את מעמדם של האחים השכולים במדינת ישראל".

הצעת החוק נועדה לתקן את חוק משפחות חיילים שנספו במערכה בכמה הקשרים הנוגעים לזכותם של אח או אחות של חייל שנספה. בחוק שונה ההגדרה "בן משפחה" כך שיתייחס לכל אח ואחות של הנספה, כחלק בלתי נפרד ממשפחת השכול, וכזכאים לזכויות בהתאם לקבוע בחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השינוי בחוק יבוא לידי ביטוי בסמכות שתהיה בהעברת מידע בין גופים ציבוריים שיוכל להניח את התשתית להעברת המידע גם לגבי האחים השכולים לארגונים כך שיוכלו לאתר ולסייע לאחים שכולים. כמו כן, החוק מעניק סיוע במימון שכר לימוד במוסד אקדמי לאחים עד גיל 40 וכן באפשרות שעובד סוציאלי באגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון רשאי לאשר הטבה לטיפול פסיכו־סוציאלי גם לאחי הנספה.

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

Back to top button