מבזקיםצבא וביטחון

תיעוד: יירוט כטב"מים של חיזבאללה בים התיכון, גנץ: "ערוכים מול כל איום"

שר הביטחון בני גנץ קיים הערב (שבת) חיתוך מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, מפקד זרוע הים, מפקד זרוע האוויר וראש האגף הביטחוני מדיני במשרד הביטחון בעקבות יירוט הכטב"מים במרחב הצפוני.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "מדינת ישראל ערוכה להגן על תשתיותיה מול כל איום. ארגון הטרור חיזבאללה מחבל ביכולת של מדינת לבנון להגיע להסכם על הגבול הימי שהוא חיוני לכלכלת לבנון ולאזרחיה. זאת על אף כוונותיה של ישראל להתקדם במשא ומתן לפתרון הסוגיה. ישראל תמשיך להגן על נכסיה, ורואה לעצמה את החובה והזכות לפעול ולהגיב מול כל ניסיון לפגוע בה".

הערב כאמור, התיר דובר צה"ל לפרסם כי מטוס קרב וספינת טילים יירטו , שלושה כלי טיס בלתי מאוישים עוינים, שהתקרבו מכיוון לבנון לעבר המרחב האווירי במים הכלכליים של ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המל״טים זוהו על ידי מערכות הגילוי והיו במעקב לכל אורך טיסתם ע"י יחידת הבקרה האוויריות. המל"טים זוהו בשלב מוקדם ויורטו בנקודה המבצעית המתאימה ביותר.

מתחקיר ראשוני עולה כי המל"טים לא היוו איום ממשי בכל זמן טיסתם ועד ליירוט מעל הים התיכון.

מערכות הגילוי וההתראה פעלו כנדרש, ומימשו את תפיסת ההגנה האווירית הרב-שכבתית באופן מיטבי, בהפעלה מקצועית של הלוחמים בים ובאוויר שעמדו במשימת ההגנה בהצלחה רבה.

נציין כי מדובר במל"טים של ארגון הטרור חיזבאללה אשר הוטסו משטח לבנון לעבר אסדת "כריש", אך יורטו במרחק בטוח ממנה.

מל"ט אחד יורט באמצעות מטוס קרב מסוג ברק שהוזנק לאירוע מטייסת העמק ברמת דוד, ושני המל"טים הנוספים יורטו ע"י ספינת הטילים אח"י אילת באמצעות טיל ברק.

צפו בתיעוד הכטב"מים שעשו דרכם לעבר אסדת הגז ויורטו בהצלחה מעל הים התיכון

צילום: דובר צה"ל

חיל הים וחיל האוויר פועלים סביב השעון במטרה לספק הגנה מירבית על אסדות הגז במים הכלכליים של ישראל. צפו בפעילות הכוחות במהלך השבוע האחרון.

פעילות חיל האוויר בשבוע האחרון:

צילום: דובר צה"ל

פעילות חיל הים בשבוע האחרון

צילום: דובר צה"ל

פעילות בור חיל הים בשבוע האחרון:

צילום: דובר צה"ל

Back to top button