מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר מנדטים: הליכוד נחלשת, לנתניהו אין 61

מסקר מנדטים לקראת הבחירות הקרובות שפורסם הערב (ראשון) ונערך על ידי סוקר כאן חדשות דודי חסיד ומכון קנטאר, עולה כי אין שינויים דרמטיים ביחס לסקרים אחרים ותמונת המנדטים די זהה כאשר מחלקים את המפה הפוליטית לגוש נתניהו וגוש רק לא נתניהו.

על פי הסקר, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו עדיין בראש הרשימה אך היא נחלשת ועומדת על 34 מנדטים, כאשר מפלגת יש עתיד בראשות ראש הממשלה הנכנס, יאיר לפיד, עולה ומקבלת 21 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה על פי הסקר היא למרבה ההפתעה, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' שמקבלת 10 מנדטים, כאשר מיד לאחר מכן נמצאות מפלגות ש"ס וכחול לבן עם 8 מנדטים לכל אחת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סיעת יהדות התורה היא הבאה בתור כאשר על פי הסקר היא מקבלת 7 מנדטים, כשאחריה נמצאת הרשימה המשותפת שמקבלת 6 מנדטים. המפלגות ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן והעבודה בראשות מרב מיכאלי מקבלות 5 מנדטים כל אחת.

את הרשימה סוגרות ארבע מפלגות שכל אחת מהן מקבלת, על פי הסקר, ארבעה מנדטים. מרצ בראשות ניצן הורוביץ, תקווה חדשה בראשות גדעון סער, רע"מ בראשות מנסור עבאס וימינה בראשות איילת שקד, הן המפלגות שנמצאות על סף אחוז החסימה.

מפת הגושים מתחלקת לגוש נתניהו אותו מרכיבות המפלגות הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה והם עומדים על 59 מנדטים, מולם גוש השמאל מרכז עם 55 מנדטים, כאשר הרשימה המשותפת ביניהם עם 6 מנדטים.

צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button