בריאותמבזקים

נשיא המדינה העניק את "פרס דניאלי – רפואה עם לב" ל-12 רופאות ורופאים

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו היום (ראשון) את טקס הענקת "פרס דניאלי – רפואה עם לב" לשנת 2022. הפרס הוענק ל-12 רופאות, רופאים ואחיות. הפרס מוקיר את אנשי הצוות הרפואי המצטיינים בטיפולם המסור בחולים, לזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל, מתנדבת בבית החולים שניידר שנהרגה בתאונת דרכים לפני כ-7 שנים.

"כאשר אדם בוחר במקצוע הרפואה, הוא יוצא למסע של ממש. מסע ארוך, תובעני ומאתגר, מסע שהוא, למעשה, שליחות חייו," פתח הנשיא את דבריו והוסיף: "כי רפואה היא לא עוד מקצוע, והיא הרבה מעבר למשלח-יד. הבחירה במקצוע הרפואה, מעידה על בעליה טוב מכל: היא מסמלת נכונות להשקעה אדירה, היא מעידה על רצון לעשות למען האחר,והיא מאפיינת מצוינות, ירידה לפרטים, וחתירה מתמדת להתחדשות ולשיפור. לימודי הרפואה ידועים כתובעניים ביותר. גם ההתמחות שבאה לאחריהם, היא אתגר אישי, מקצועי ולרוב גם משפחתי."

בנאומו התייחס הנשיא לחשיבות הפרס ואמר: ״הפרס המוענק כאן כיום מיטיב לשקף את פניה היפות של החברה הישראלית על כל שדרותיה. במהלך שש השנים בהן הפך הפרס למסורת, זוכים כאן מדי שנה להוקרה ולהערכה רופאות ורופאים מכל מגזריה של החברה, מצפון ועד דרום. בנות ובני כל תפוצות ישראל,ערבים ויהודים, חרדים, חילוניים, מסורתיים ודתיים, עולים חדשים ובני הארץ, בני ההתיישבות העובדת, ואנשי הפריפריה והעיר. כולם יחד – כולכם יחד, מהווים הוכחה לעובדה אחת בסיסית: החמלה ואהבת האדם לא רק מחברות בינינו הן גם משותפות לכולנו. הפרס המרגש הזה מדגיש ייחודיות נוספת – עד כמה חשובה ונכונה אמירת המילה ״תודה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסוף דבריו הודה הנשיא לרופאות ולרופאים, זוכות וזוכי הפרס ואמר: ״בשם כלל אזרחיות ואזרחי ישראל, אני מבקש להכיר לכם היום תודה. תודה על רפואה אנושית, תודה על מקצועיות וחמלה השזורות זו בזו, תודה על היותכם מופת לראיית המטופל ומשפחתו. אני מאחל לכל אחת ואחד מכם עוד שנים רבות וטובות של עשייה מקצועית מועילה ומשמעותית, למען החברה הישראלית, למגען כולנו.אנחנו גאים בכן ובכם – עלו והצליחו!״

מוטי זוננפלד, מייסד קרן דניאלי: ״אני רוצה להודות לרופאים והרופאות שעושים לילות כימים ודואגים לבריאותו של עם ישראל. אתם הפנים היפות של המדינה, ולא בכדי כחצי מליון ישראלים טרחו והקדישו זמן כדי להמליץ על היושבים כאן ועל עוד רבים אחרים. אין לי ספק שהמיזם של רפואה עם לב הוא אחד מהמיזמים שמשנים את הטיפול הרפואי בארץ, האנושיות שהרופאים משקפים תורמת באופן משמעותי לבריאות הציבור, במקורות שלנו נכתב שרפואת הנפש קודמת לרפואת הגוף, כאשר נותנים למטופל יחס טוב חלק גדול מהבעיה איתה הגיע לרופא נפתרת. אתם עושים חסד, אני בטוח שהרוח של דניאלי מלמעלה מברכת את כולכם כמו שכל עם ישראל מברך אתכם, כאן, בבית של האזרח מספר אחד של המדינה.״

רשימת הזוכים:
• דר' אמין בטחיש- כיום, רופא אזורי בקופת חולים כללית מחוז חיפה וגליל מערבי, לצד היותו רופא בכיר במחלקה פנימית במרכז רפואי כרמל. ד"ר אמין בטחיש התמחה ברפואה פנימית, ובשנת 2013 קיבל תואר MD מאוניברסיטת דמשק.
• דר' יהורם בירון- ד"ר בירון הינו בוגר לימודי תעודה לרפואת משפחה לרופאים כלליים, במסגרת המרכז ללימודי המשך בפקולטה לרפואה "סאקלר", תל אביב.
• דר' נינו בלום- ד"ר נינו בלום למדה רפואה באוניברסיטת טביליסי שבגיאורגיה, שם קיבלה תואר MD בשנת 1989. ד"ר בלום התמחתה ברפואה פנימית בבית החולים "איכילוב". משנת 2005 עובדת ד"ר בלום כרופאת משפחה בקופת חולים באשדוד.
• דר' אילנית ברנשטיין- למדה רפואה בפקולטה לרפואה יאסי שברומניה ובשנת 2003 קיבלה תואר MD. ד"ר אילנית ברנשטיין הינה מומחית ברפואת משפחה משנת 2011. כיום עובדת ד"ר ברנשטיין בשתי מרפאות פעילות בתחום רפואת המשפחה.
• דר' פול גאון- למד רפואה באוניברסיטת Guys and ST Thomas's Hospital, וקיבל תואר MD בשנת 1993. ד"ר פול גאון התמחה ברפואת פגים ב- ST Thomas's Hospital ושימש כרופא ילדים בכיר ב- Great Ormond Street Hospital. במהלך התמחותו עסק במחקרים קליניים.
• דר' אדם הורביץ- למד רפואה בבאר שבע, ובשנת 2008 קיבל תואר MD. ד"ר אדם הורביץ התמחה ברפואת משפחה, ומשנת 2010 משמש כרופא משפחה בקופת החולים באזור השרון.

• דר' ז'קי הרצליך- למד רפואה באוניברסיטת PAVLA JOSEFA SAFARIKA שבסלובקיה, וקיבל תואר MD בשנת 2008. כיום עובד ד"ר הרצליך במרפאת ילדים בקופת החולים, לצד היותו מנהל מחלקת ילודים באיכילוב ומדריך קליני לסטודנטים ולמתמחים באוניברסיטת תל אביב.
• דר' עורסאן יחיא- ד"ר עורסאן מנהל 'מרפאת נוף העמק' במגדל העמק. הוא רופא הוספיס בית במערך ההוספיס של מחוז צפון. מנהל רפואי של מעון נצרת לילדים עם פיגור שכלי. מדריך מתמחים לרפואת המשפחה ומדריך סטודנטים של הפקולטה לרפואה בצפת.
• דר' סוניה לביא- למדה רפואה באוניברסיטת תל אביב וקיבלה תואר MD בשנת 2012. ד"ר סוניה לביא עוסקת ברפואת משפחה בהרצליה, ובמכון סוכרת בפתח תקוה. ד"ר לביא הינה רכזת ומדריכת מתמחים, ומרצה בחוג ללימודי המשך באוניברסיטת תל אביב.
• דר' ורד נחמיאס- פרידלר- רופאת ילדים מומחית בקופת החולים, רופאת גסטרו ילדים מומחית, לצד היותה רופאת גסטרו ילדים בכירה בבית החולים שניידר.
• דר' מיקי שטיין- קיבל תואר דוקטור MD בשנת 1988 מהטכניון חיפה. שירת בצה"ל כרופא גדוד תותחנים, רופא אגד ארטילרי, ויו"ר ועדות רפואיות צבאיות. ד"ר שטיין מומחה ברפואת ילדים, ומדריך קליני לסטודנטים לרפואה באוניברסיטת בר-אילן.
• דר' הילה שמול-כץ- למדה רפואה באוניברסיטת G.T POPA שברומניה, ובשנת 2012 קיבלה שם תואר דוקטור לרפואה. ד"ר הילה שמול-כץ התמחתה ברפואת המשפחה, הדריכה קלרקשיפ רפואת המשפחה לסטודנטים לרפואה. החל משנת 2020, מנהלת מרפאה ראשונית במרפאת יבנה הירוקה.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

Back to top button