חדשות הארץמבזקים

הטבות מס לתמ"א 38 הוארכו עד שנת 2026

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הטבות מס לתמ״א 38 והן הוארכו עד שנת 2026.

חוק מיסוי מקרקעין בשילוב עם חוק מס ערך מוסף, מקנים הטבות מס ליזמים ולבעלי דירות המתקשרים ביניהם בפרויקטים לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה בהתאם להוראות תמ"א 38. על רקע השינויים בחוק התמ"א, תם מועד ההטבות ב-31 בדצמבר 2021.

הצעת חוק שהובאה בפני ועדת כספים, כללה את הארכת הטבות המס. בתחילה מועד ההארכה בחוק המוצע נקבע עד ל-31 בדצמבר 2022. במהלך תהליך החקיקה עברה החלטה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאוקטובר 2023, כאשר במקביל ישנו סעיף שמאפשר לוועדה מקומית להאריך את התמ"א עד 18 במאי 2026, בעקבות כך, הובאה החלטת ממשלה המבקשת להאריך את ההטבות הקיימות עד דצמבר 2023.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הדיון, העלה יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, חשש כי המדינה תיכנס לתקופה ממושכת של אי וודאות, מה שיוביל לוואקום בתחום וקרא לקבוע הארכה עד למאי 2026, בהקבלה לאפשרות של הוועדה המקומית להאריך את התמ"א.

במשרד המשפטים ציינו כי לא בחנו ארכה כזו, אלא רק את מתווה הארכה עד תום 2023.

במשרד האוצר ציינו כי אין מניעה מקצועית, אך ההחלטה להאריך מעבר לשנת 2023 לא אושרה בממשלה.

על רקע הדברים, ציין יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר כי אי הארכה לתקופה ארוכה יותר תכניס את השוק לאי וודאות: "אנחנו לא יודעים מה יהיה פה עוד 3 חודשים, אנחנו באירוע של קיפאון של 7 חודשים בנושא של התמ"א, אז בואו נתקע את זה עוד כמה חודשים? יש פה רשויות שהלכו על המהלך הזה מתוך ידיעה שיש הטבות, ופתאום אומרים להם עד 2023?!".

בתום מספר הפסקות להיוועצות, אישרה הוועדה הארכה של מועד ההטבה עד מאי 2026: "תמ"א 38 תקפה עד מאי 2026, ולגבי טענת כבילת שיקול דעתה של הממשלה הבאה, במידה והמדינה תרצה לבטל את התמ"א, היא תבטל אותה, והטבות המס לא יהיו רלוונטיות. אבל אנחנו חייבים ליצור קוהרנטיות בין תוקף התוכנית ותוקף הטבות המס, ובעיקר לתת וודאות לשוק, כי המצב בו אנחנו לפני אישור החוק במליאה, הוא שהשוק תקוע 7 חודשים, ואנחנו יודעים כמה חשובה הוודאות לשוק הנדל"ן, לכן אני מבקש לשנות ל-18 במאי 2026".

צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button