מבזקיםצבא וביטחון

גנץ על בדיקת הקליע: "מי שנושא באחריות לאירוע הם קודם כל טרוריסטים"

שר הביטחון בני גנץ אמר לפני זמן קצר (שני) בתגובה לפרסום ממצאי החקירה בדבר מות העיתונאית שירין אבו עאקלה כי "מערכת הביטחון רואה בהגעה לחקר האמת ערך עליון – צריך לזכור שמי שנושא באחריות לאירוע הם קודם כל טרוריסטים שפועלים מתוך אוכלוסייה אזרחית".

בדבריו אמר שר הביטחון: "אני מבקש שוב להביע צער על מותה של שירין אבו עאקלה. מערכת הביטחון רואה בהגעה לחקר האמת ערך עליון. במקרה שלפנינו, למרות החקירה המעבדתית של הקליע וכלי הנשק הרלוונטי, לא ניתן לשייך את הקליע לקורבן ולנשק. ולכן, לצערי, לא ניתן לקבוע מי ביצע את הירי – והתחקיר בנושא ימשך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"חשוב לזכור" הוסיף שר הביטחון גנץ כי "גם באירוע המבצעי המדובר, נורו מאות כדורים לעבר חיילי צה"ל שהשיבו אש לכיוון מקורות הירי בלבד. מי שנושא באחריות לאירוע הם קודם כל הטרוריסטים שפועלים מתוך אוכלוסייה אזרחית. לחיילי צה"ל ומפקדיו יש את החובה להגן על אזרחי ישראל ואת כל הגיבוי מהדרג המדיני למלא את משימתם. לצד זאת, אנו שומרים על טוהר הנשק ועושים מה שאף צבא לא עושה בכדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים ובשמירה על חופש העיתונות: מהבחירה בחימושים, דרך המשימות ועד לתחקיר והנכונות לשתף פעולה כמו עם ידידתנו ארה"ב בחתירה להגעה לחקר האמת. האמת המבצעית והמוסרית היא חלק בלתי נפרד מסוד עוצמתנו ומהחוסן הישראלי וכך ימשיך להיות״

צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון

Back to top button