מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד לפני המראתו לפריז: "חשוב שתישמע דעתנו בעת הזאת נגד ההסכם המסוכן הזה"

ראש הממשלה ,יאיר לפיד, מסר לפני המראתו הבוקר (שלישי) לביקור מדיני בפריז הצהרה, בה התייחס לנסיעתו הראשונה בתפקיד ראש ממשלת ישראל וליחסים החשובים עם צרפת.

בפתח דבריו התייחס לפיד לתפקיד החשוב שלוקחת צרפת ביחס לפרויקט הגרעין של איראן ואמר: "אני יוצא לנסיעה ראשונה כראש ממשלה לבירת צרפת, פריז. צרפת היא שותפה אסטרטגית גדולה של ישראל, בכל מיני תחומים. אבל חלק גדול מהנסיעה היום הוא העובדה שצרפת היא אחת ממדינות E3 שעוסקות בהסכם הגרעין עם איראן. חשוב שתישמע דעתנו בעת הזאת נגד ההסכם המסוכן הזה, נגד ההתארגנות וההתגרענות של איראן בנושא. אקיים על כך שיחה עם ידידי הנשיא מקרון. חשוב שהקהילה הבינלאומית תדע שבנושא הגרעין האיראני, החברה הישראלית עומדת ביחד, כגוף אחד, עם עמדה אחת – מציגה מול הקהילה הבינלאומית עמדה מאוחדת."

עוד הוסיף לפיד ואמר: "כמו כן, אנחנו נדון כמובן במה שהתרחש בתקופה האחרונה מול חופי לבנון. היו התקפות חוזרות ונשנות על אסדות גז ישראליות. ישראל לא תסכים לסוג כזה של התקפות על הריבונות שלה, וכל מי שעושה את זה צריך לדעת שהוא לוקח סיכון מיותר לשלומו. ממשלת לבנון צריכה לרסן את חיזבאללה אל מול ההתקפות האלה, או שאנחנו ניאלץ לעשות זאת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
צילום: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: ניר שרף /לע"מ

Back to top button