מבזקיםפוליטי / מדיני

המפכ"ל הגיע לדיון בוועדה והזהיר: "מתחנו את משטרת ישראל עד קצה גבול היכולת"

בדיון המתקיים כעת (שלישי) בוועדה לביטחון פנים של הכנסת, נחשף כי מתחילת שנת 2022 עזבו את המשטרה 456 שוטרים לעומת 631 לובשי מדים במהלך שנת 2021. כאשר ההערכה אם קצב המתפטרים ימשך המספר יגיע ל 1000 שוטרים עד סוף השנה הנוכחית.

סיבה המרכזית לעזיבת השוטרים את הארגון גובה שכר לא מספק. עוד עולה, כי כיום יש חסר של כ- 1,720 שוטרים בתפקידי הליבה של המשטרה, ביניהם: 566 סיירים, 322 חוקרים, 198 בלשים, 133 תנועה ו- 500 שוטרי מג"ב. המשמעות: 18 תחנות משטרה סגורות, 12,880 תיקים לא מטופלים, 2,830 אירועי סיור שאינם מטופלים בזמן ואפס סופי שבוע חופשיים לסיירים.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב, יעקב שבתאי, הגיע לדיון הוועדה והזהיר: "אין פה בכי ואין נהי, לא באנו לבקש תוספות ומותרות. לא באנו לבכות כאן. העיקרון הוא טובת מדינת ישראל ואזרחיה. חווינו אירועים ביטחוניים רבים שערערו את תחושת הביטחון , יש צבר של אירועים שלא מסתיים כל השנה מתחנו את משטרת ישראל עד קצה גבול היכולת והמחיר הוא השחיקה. אנחנו מתקרבים למצב שבו באירוע חירום של רצח או אונס, לא רק שלא נוכל להגיע תוך דקות – ייתכן שלא נוכל להגיע בכלל. יש פה זעקה! מדברים על מנוע צמיחה, מדינה ללא בטחון כלכלתה תתרסק. יש קשר ישיר בין תנאי השירות של השוטרים לבין הביטחון האישי של אזרחי ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה לביטחון פנים, חה"כ מירב בן ארי: "לא השכלנו כמדינה לתגמל את השוטרים בהתאם. אנחנו לצערי היינו רגע לפני פריצת דרך בתקציב המדינה אך בשל התפזרות הכנסת המהלך נעצר. עם זאת, לא אמרנו נואש ואנחנו ממשיכים לחפש את הפתרונות לדאוג להעלאת שכר השוטרים בדרכים שונות".

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button