מבזקיםצבא וביטחון

תעודות הצטיינות הוענקו לעובדי השב"כ בבית הנשיא: "אנחנו חבים לכם חוב עצום"

בטקס חגיגי שנערך בבית הנשיא הוענקו תעודות הצטיינות ל-14 עובדות ועובדי שירות הביטחון הכללי, על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג. הטקס נערך היום (שלישי) במעמד ראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר. המצטיינים הינם עובדים ותיקים וצעירים בתפקידים שונים ומגוונים אשר מבצעים את תפקידם בשב"כ בצורה יוצאת דופן תוך מימוש ייעוד וערכי הארגון.

הנשיא פתח את נאומו בברכות למצטיינים ולמצטיינות: "אתם מצטיינים של שירות ביטחון כללי מצוין. אתם, הכי טובים של ההכי טובים, שנמצאים בחוד החנית שלנו. בזכותכם ובזכות חבריכם לארגון יש לנו שירות ביטחון כללי מרשים, יצירתי, יוזם, נועז, עתיר יכולות, שמקדים את אויבנו ומרחיק את מבקשי רעתנו. אנחנו חבים לכם חוב עצום ותודה גדולה עוד יותר."

"שירות הביטחון הכללי עובד תחת כלל הברזל של "מגן ולא ייראה". הרחק מעין הציבור. בדרך כלל אנחנו לא יודעים ולא שומעים על הפעילות שלכם יומם וליל, אבל כל כך הרבה חבים לכם את חייהם בלי לדעת אפילו. בשנה האחרונה, מאז תחילת כהונתי כנשיא המדינה זכיתי לראות את עבודתכם ממש מקרוב. עם ישראל לא יודע איזה אנשים מופלאים מגנים עליו." הוסיף הנשיא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא המדינה ציין: ״אני נפעם בכל פעם מחדש מהתעוזה ומהיצירתיות שלכם. אתם פועלים בהיקפים עצומים, בזירות משתנות, במשימות מגוונות, בשיטות עבודה מקוריות וחדשניות. חדורים בתחושת שליחות, בהתמדה ובמסירות. אתם מסכנים את חייכם, ומצילים חיים.״

הנשיא סיכם ואמר: ״על ההצטיינות אומרים שהיא דרך חיים. המשיכו ליזום ולהוביל, להצטיין ולהוות מקור השראה, דוגמא ומופת לאחרים. אנחנו סומכים עליכם ומודים לכם. בהצלחה!״

ראש הממשלה, יאיר לפיד התייחס לפעולות השב"כ ואמר: "במדינת ישראל מסתובבים אלפי אנשים שלעולם לא יידעו שחייהם ניצלו בזכות הפעולות שאתם עושים. השב"כ הוא ארגון מתוחכם עם מטרה פשוטה. הוא שם כדי שאנשים לא ימותו. שבטחון המדינה יישמר. שכל הנסיונות לפגוע בנו יסתיימו עוד לפני שהם הצליחו. רק מי שחשוף לחומר השחור יודע כמה אתם טובים בזה. הפעילות המשולבת בין זרועות הבטחון הביאה לשנה השקטה ביותר בעוטף עזה מזה שנים רבות. השב"כ הוא שחקן מרכזי בפעילות בעוטף וגם בפעילות בתוך עזה. מול חמאס ומול הארגונים האחרים."

"השב"כ היה ציר מרכזי גם בשיתוף הפעולה הארגוני, יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל, שעצר גל טרור בחודשים האחרונים. 19 אזרחים נרצחו, אבל אתם עצרתם את הגל הזה. במקצועיות, בנחישות, בגמישות מחשבתית. ועדיין, גם בתנאים האלה החתירה המתמדת שלכם למצויינות, היא המאפיין המרכזי של הארגון, ושל כל אחד מכם. אתם עומדים במבחן הקשה יותר: אתם האנשים המצויינים ביותר בארגון מצויין במיוחד. אני רוצה להגיד מילה למשפחות שלכם. זה לא קל. אני יודע שזה לא קל. השעות, המתחים, אי הוודאות. בלי התמיכה שלכם זה לא היה קורה. בלי האהבה שלכם, מדינת ישראל היתה מקום בטוח הרבה פחות. בשם מדינת ישראל, בשם ממשלת ישראל, אני מצדיע לכל אחד ואחת מכם." הוסיף לפיד.

ראש השב"כ, רונן בר אמר: ״היום 14 עובדות ועובדים מקבלים הכרה והוקרה, והארגון כולו מקבל השראה. כל אחד ואחת מכם בתחומו, הוביל לשינוי, סחף אחריו אחרים ושימש דוגמא. כל אחד מייצר נוספים, שמתבוננים, מצטיינים. כך מתפתח ארגון בריא, כך שומרים על עליונות מבצעית בסביבה עוינת, ומאז ועד היום זו הדרך היחידה לנצח מעטים מול רבים. ספגנו השנה 7 פיגועים כואבים. לצידם, סיכלתם מתחילת השנה 172 פיגועים משמעותיים, בהם פיגועי ירי, מטען והתאבדות, שכל אחד מהם, אם היה יוצא אל הפועל, היה גובה חיי אדם רבים. לוחמינו עמדו מספר פעמים השנה קנה מול קנה והצילו חיים."

עוד הוסיף ואמר כי "בשכם, בג'נין, ביפו. השטח מבעבע, רכזים, חוקרים, לוחמים ומאבטחים מרגישים זאת מידי לילה. חמאס לא ישקוט עד שיבעיר את יהודה ושומרון. איראן לא תשקוט עד שתצליח לקטול. מחובתנו לפרוש את אותה שמיכה שמייצרת שקט, לעיתים שקט מדומה, ונוסכת ביטחון. המצוינים שיושבים כאן, הם אלו שתופרים את אותה שמיכה. משפחות המצטיינים- בני ובנות הזוג, ילדים והורים- לכם חלק מרכזי במעמד מרגש זה. שותפות הדרך שלכם, המשפחות, היא שמאפשרת לנו, לממש את ייעודנו מתוך תחושת שליחות ואהבת הארץ.״

ש', נציג המצטיינים הוסיף: "אנו בעומדנו כאן היום, משמשים למעשה, כנציגיהם של כלל העובדים בשירות, בכלל הזירות השונות, ומכלל תחומי העיסוק בהם עוסק השירות 24/7. איננו עומדים כאן לבדינו, ולא בזכותינו, אלא בשם ובזכות כלל עובדי הארגון. תחושת הסיפוק האדירה והשליחות הטבועה בנו היא הכח המניע אותנו כשאנחנו מאחורי הקלעים- בשטח, בחפ״קים, במבצעים בזירות קרובות ורחוקות, ניצבים בחוד העשיה הביטחונית של מדינת ישראל ומאפשרים בכך לאזרחיה לחיות בשלווה ובביטחון.״

בין המצטיינים היו:
י׳, ראש צוות מבצעי תקיפת סייבר באגף המבצעים, נשוי ואב לאחד. י׳ מפתח ומוביל את תחום הסייבר הטקטי ומהווה מוקד ידע קהילייתי, בעל הניסיון המבצעי העשיר ביותר בתחום. שותף ומוביל מרכזי בשני מבצעים רגישים בהם פיתח פתרונות טכנולוגיים שעתידים לשמש מבצעים נוספים בעתיד.
ר׳ רכז נפת רמאללה במרחב ירושלים, יהודה ושומרון, נשוי ואב לארבעה. ר׳ בעל יכולות גבוהות ביותר שמתבטאות באיכות גיוס סוכנים לצד מבצעים איכותיים בעולמות המודיעין. הקים מערך מקורות מבצעיים וטכנולוגיים שהביאו למימוש סיכולים מורכבים ביותר.
ח׳, ראש צוות פיתוח תשתיות באגף טכנולוגיות המידע, נשואה ואם לשניים. ח׳ אחראית לשילוב יכולות מתקדמות ופורצות דרך בתשתיות הארגוניות, הובילה בהצלחה יתרה את גיבוש ארכיטקטורת המידע בפעילות השירות.

ע׳, ראש מדור הדרכה באגף האבטחה, נשוי. ע׳ מפקד ביחידה הממלכתית לאבטחת אישים, פיקד על עשרות מבצעי אבטחה מורכבים בארץ ובעולם, לצד מימוש אחריותו כראש מדור הדרכה בה אמון על הכשרת הדור הצעיר של האבטחה.
א׳, ראש צוות כימיה וחומרים באגף הטכנולוגיות למבצעים וסייבר, נשוי ואב לשלושה. א׳ לוקח חלק פעיל במבצעים טכנולוגיים מורכבים, ולו חלק משמעותי בהצלחות מבצעיות רבות.
ר׳, ראש השלוחה הנושאית- אופרטיבית בחטיבת השומרון, נשואה. ר׳ מובילה ביד רמה את הטיפול והסיכול בצירי פיגועים בין איזוריים של מפקדות חמאס ברצועת עזה וחו״ל לאיו״ש.
ש׳, רכז נפת התעצמות במרחב דרום. נמצא בחוד החנית בתחום הפעילות היומינטית אל מול יעדי התעצמות חמאס והג׳יאהד האיסלמי ברצועת עזה.

בנוסף, פרס מפעל חיים הוענק לל', נשוי ואב לשלושה, ראש מכלול בחטיבה לסיכול איומי סייבר. ל׳ הוא אוטוריטה בעולם הטכנולוגיה למבצעים – בעל ניסיון עשיר במערכות טכנו-מודיעיניות ושותף באין ספור מבצעים עבור כלל היחידות השירות. ל׳ בעל יכולות יוצאות דופן של דבקות במשימה, בעל תו תקן מקצועי גבוה ללא פשרות לצד סבלנות מבצעית יחודית. ל׳ הוא דמות ״מיתולוגית״ בארגון וממוצב כזה.

צילום: קובי גדעון/ לע״מ
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
צילום: קובי גדעון/ לע״מ

Back to top button