בריאותמבזקים

הישג לטובת קטועי הגפיים: הזכאים לפרוטזות שהמתינו חודשים – יקבלו אותן באופן מיידי

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה אתמול (שני) דיון מעקב בנושא סיוע משרד הבריאות לקטועי הגפיים בישראל והזכאות לפרוטזות.

כזכור, ועדת הסל בבריאות אישרה תקצוב פרוטזות ממוחשבות לקטועי גפיים. עקב הפערים בין התקצוב שהוקצה למהלך לבין הכדאיות הכלכלית (העמלה) של הספקים לייצור הפרוטזות לא קיבלו בפועל קטועי הגפיים את הפרוטזות במשך תקופה ארוכה למרות הסבל הפיזי הרב שנגרם להם בעקבות החלטה זו ולמרות שזה אושר בסל.

אתמול התקיים דיון נוסף בנושא בוועדת הבריאות ובמהלכו דרשה יו"ר הוועדה חה"כ עידית סילמן להביא פתרון מיידי ל-18 הזכאים לפרוטזות ממוחשבות: "לא ייתכן שבגלל בעיות בירוקרטיות אנשים ימשיכו לסבול" הבהירה יו"ר הוועדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במענה לדרישה זו התחייב סגן חשב משרד הבריאות כי המשרד ידאג ל-18 קטועי הגפיים הזכאים לפרוטזה ממוחשבת באופן מיידי ויסדיר את הנושא התקציבי והשיפוי הכספי מול בתי המלאכה. במקביל ימשיך המשרד לעמול על פתרון ארוך טווח שיסדיר את הזכאות לפרוטזות ממוחשבות לשאר הזכאים העתידיים.

חה"כ עידית סילמן יו"ר ועדת הבריאות: "יש מאבקים שאסור לנו לוותר בהם, והמאבק על הזכאות לפרוטזות זהו אחד מהם. לאורך התקופה האחרונה לא ויתרנו וקיימנו דיוני מעקב שוב ושוב כדי לוודא שהזכאים מקבל את שמגיע להם. מבחינתי זו רק ההתחלה והמטרה שלנו היא לדאוג לכלל הזכאים העתידיים לרבות הזכאים לפרוטזת הספורט. אמשיך לפעול למען כל מי שזקוק לעזרתי בתחום הבריאות. זוהי השליחות שלי".

הישג לטובת קטועי הגפיים בישראל
הישג לטובת קטועי הגפיים בישראל
הישג לטובת קטועי הגפיים בישראל

Back to top button