מבזקיםמשפטי/פלילי

שנתיים וחצי מאסר בפועל לשני קטינים שהורשעו בביצוע עבירות טרור

בית המשפט המחוזי לנוער בירושלים גזר היום (שלישי) על שני קטינים תושבי ירושלים, שהורשעו על פי הודאתם, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות טרור, כשנתיים וחצי מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי.

על פי אחד מכתבי האישום המתוקנים, לפני כשנה התקיימו עימותים על רקע לאומני בשכונת סילוואן בעיר נוכח קיומם של בתי יהודים בשכונה והריסת בתים בשכונה בהוראה חוקית. אחד הנאשמים נטל חלק בהתפרעות, במסגרתה התכנסו במקום עשרות צעירים שגררו קרשים ועצים וחסמו באמצעותם צומת סמוך והדליקו אותם. בנוסף, הם אספו אבנים, חפצים ובקבוקי תבערה במטרה ליידותם לעבר כוחות משטרה ומטרות יהודיות שעברו במקום.

בשלב מסוים יידו הנאשם ואחרים שהיו עמו בקבוקי תבערה לעבר מיניבוס שחלף במקום. המיניבוס נפגע מהבקבוקים שחלק נדלקו והציתו אותו, אך הוא המשיך בנסיעתו. באותו הזמן ישבו במיניבוס מאבטח ומספר יהודים תושבי השכונה, ביניהם ילדים, אשר החלו לצעוק ולבכות וחשו בהלה וסכנה. לאחר השלכת הבקבוקים שבו הנאשם והאחרים בריצה לעבר הצומת והמשיכו בהצתת קרשים ובאיסוף אבנים. בשלב מסוים הגיעו למקום שוטרים שעצרו שניים מהמשתתפים. שאר המשתתפים שברחו מהשוטרים עלו לאחד הגגות הסמוכים לצומת ויידו משם אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים לעבר השוטרים. הנאשם, כאמור, הודה במיוחס לו בכתב האישום המתוקן והורשע בביצוע עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, מעשה של הצתה, פעולה בנשק למטרת טרור וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשלב הטיעונים לעונש עמדה הפרקליטות, באמצעות עו"ד אריאל אילוז מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), על הרקע לביצוע המעשים של הנאשם ושותפיו, על תוצאות המעשים – הצתת הרכב בחלקו הקדמי והאחורי, והשפעת המעשה על נוסעי הרכב. הפרקליטות הדגישה כי הנאשם הורשע בעבר בעבירות שונות בגין מעשים דומים, נידון לשנת מאסר ולמאסר על תנאי בר הפעלה, ובכל אלו לא היה כדי להרתיעו מלשוב על מעשים דומים. הפרקליטות ביקשה להפעיל את עונש המאסר על תנאי שהושת עליו ולהטיל עליו במצטבר 42 חודשי מאסר, לצד מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למאבטח.

בית המשפט (כב' השופט סלע) גזר על הנאשם 26 חודשי מאסר בפועל, 4 חודשי מאסר מותנה שיופעל במסגרת הליך זה ומאסר על תנאי. בגזר הדין נקבע כי "המניע הלאומני שעמד בבסיס המעשים, פגיעה בבני אדם וברכושם מתוך שנאה הנובעת רק מהשתייכותם לקבוצת אוכלוסייה מסוימת, מלבד מה שיש בה להטיל פחד ובהלה בציבור, היא מסכנת את מרקם החיים בחברה דמוקרטית. חומרה נוספת ישנה בניסיון של הנאשם וחבריו לפגוע בכוחות הביטחון ופעילותם החיונית".

על פי כתב אישום מתוקן אחר, לפני כשנה התפתחו הפרות סדר משמעותיות בשכונת סילוואן כנגד שוטרים. אחד הנאשמים נטל חלק בהתפרעות זו שבמסגרתה השתתפו עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים, בהתקהלות אסורה, שבמהלכה יידו אבנים, בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים ואף יידו מטען צינור לעבר כוחות הביטחון במספר מוקדים. הנאשם גם ירה בקבוק תבערה ואבן לעבר השוטרים מגג של בית בשכונה. הנאשם, כאמור, הודה במיוחס לו והורשע בביצוע עבירות של התפרעות, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ופעולה בנשק למטרות טרור.

בשלב הטיעונים לעונש עמדה הפרקליטות, באמצעות עו"ד אריאל אילוז מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), על חומרת המעשים של הנאשם ועל פוטנציאל הנזק הרב שהיה צפוי מהם. בנוסף ציינה הפרקליטות כי הנאשם הורשע כבר בעבר בעבירות דומות, נכלא לשנה והושת עליו עונש מאסר מותנה ואלו לא מנעו ממנו מלשוב על מעשיו ואף להחמיר אותם. הפרקליטות ביקשה להשית על הנאשם עונש מאסר של 35 חודשים, להפעיל את עונש המאסר על תנאי של חצי השנה שהושת עליו במצטבר, להשית עליו עונש מאסר על תנאי וקנס כספי.

בית המשפט (כב' השופט סלע) גזר על הנאשם 26 חודשי מאסר בפועל, שלושה חודשי מאסר מותנה שיופעל במסגרת הליך זה ומאסר על תנאי. בגזר הדין נקבע כי "במעשיו פגע הנאשם בערכים המוגנים של שמירה על ערך החיים, שלמות הגוף, שלמות הציבור, שלטון החוק והסדר הציבורי. המניע הלאומני שעמד בבסיס המעשים, כמו גם העובדה כי המעשים הופנו כלפי שוטרים, מסכנת את מרקם החיים בחברה דמוקרטית ומהווה נדבך נוסף של חומרת המעשים".

צילום: freepik

Back to top button