איראןמבזקים

תיעוד לא שגרתי: סדרת פיצוצים מבטן האדמה באזור המתקנים הביטחוניים באיראן

שוב אירעה היום (שלישי) סדרת פיצוצים מסתוריים באזור המתקנים הביטחוניים בפרצ'ין, מזרחית לטהרן.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת במדינה הפיצוץ אירע בסביבות השעה 13:30 בצהריים (שעון מקומי) באזור שנמצא בשליטת משמרות המהפכה. כמו כן צוין שמדובר באזור שנקרא פרדיס, סמוך לבירה טהרן ובו מתבצעת בנייה למגורים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסרטוני וידאו שהופצו ברשתות החברתיות נראה במקום, שמסביבו בניינים, ענן אבק גדול שמיתמר מעל האזור בו אירעה סדרת הפיצוצים.

בתחילה נטען בדיווחים ברשתות החברתיות כי הפיצוצים גרמו לקריסה של שני בניינים אולם תיעוד שמגיע הערב מראה כי הפיצוצים אירעו בבטן האדמה, מה שיכול להעיד כי ייתכן שמדובר באתר תת-קרקעי. ברשתות החברתיות עם הפצת התיעוד נטען כי ישנו הרס רב במקום ואף נמסר כי ישנו מדען גרעין בכיר שנהרג.

הרשויות במדינה לא אישרו עד כה או הכחישו את הדיווחים ולפי שעה ישנה עמימות בקשר לנסיבות הפיצוצים במקום. כלי תקשורת מקומיים, לא רשמיים טענו כי ייתכן שהפיצוצים נגרמו באופן מבוקר לצורך ריסוק סלעים בטרם תחילת בנייה במקום או כחלק מפעולות לסלילת כבישים באזור.

תיעוד סדרת הפיצוצים באזור המתקנים הביטחוניים בפרצ'ין

יש לציין כי ישראל בתקופה האחרונה העלתה הילוך בכל הנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית והפיצוצים המסתורים נהיו תכופים יותר ויותר.

היום נפגש ראש הממשלה יאיר לפיד עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון ובהצהרתו הוא התייחס למתיחות מול איראן ואמר: "איראן מפירה את ההסכם שעליו היא חתומה וממשיכה לפתח את תכנית הגרעין שלה. איראן מסתירה מידע מהעולם, מעשירה אוראניום מעבר למותר, מסירה את מצלמות הפיקוח מאתרי הגרעין שלה. למול כל זה העולם צריך להגיב."

עוד הוסיף לפיד כי "המצב הנוכחי אינו יכול להמשך כפי שהוא. זה יוביל למירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון שיאיים על שלום העולם כולו. את זה כולנו צריכים לעצור יחד."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

לפיד ציין כי "בכל מקום שבו יש טרור, אנחנו נמצא את איראן מאחוריו. רק לאחרונה ממשלת טורקיה חשפה חוליות טרור איראניות שניסו לרצוח ישראלים חפים מפשע באיסטנבול, בימים האחרונים כטב"מים מתוצרת איראנית ניסו לתקוף אסדת גז ישראלית ליד חופי לבנון. את הכטב"מים האלה שלח חיזבאללה. ארגון טרור שמאיים על יציבותה של לבנון, מפר את ריבונותה, דוחק אותה להסלמה מסוכנת מול ישראל ופוגע באינטרסים הלאומיים של לבנון, מדינה שאני יודע שיקרה ללבך."

"חיזבאללה מחזיק בלבנון יותר ממאה אלף טילים המכוונים אל ישראל. הוא מנסה להפעיל למולנו טילים וכתב"מים איראנים. ישראל לא תשב בחיבוק ידיים מול התקפות חוזרות-ונשנות כאלה." הדגיש ראש הממשלה.

Back to top button