חדשות הארץמבזקים

אלה אבירות ואבירי איכות השלטון לשנת 2021

התנועה לאיכות השלטון ערכה הערב (שלישי) את טקס חלוקת אות אבירי איכות השלטון לשנת 2021 באולם מועדון סלע בהיכל התרבות בתל אביב.

מקבלי האות השנה:

בקטגוריית הרשות השופטת: השופט ניל הנדל, משנה(בדימוס) לנשיאת בית העליון, בהוקרה על ביצור מעמד שלטון החוק כערך עליון שאינו נדון רק בעולם האקדמי אלא פועל בעולם המעשה, על עצמאות ואומץ משפטיים, על היותו כמצפן משפטי ושיפוטי במחוזות בהם ניטש מאבק לשימור הדמוקרטיה, על שילוב המשפט העברי בפסיקותיו, על עיגון החירות להשמיע והזכות להישמע במשפט הישראלי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בקטגוריית הרשות המחוקקת: ח״כ נירה שפק, יש עתיד, בהוקרה על פעילות פרלמנטרית ענפה, על היותה דוגמה לשליחות ציבורית כנבחרת ציבור, על היותה פרלמנטרית מצטיינת ומובילה בתחומה, על קידום נושא ההגנה על חושפי השחיתות, על מאמציה לחיזוק מעמדה של הכנסת.

בקטגוריית הרשות המבצעת: ח״כ מתן כהנא, ימינה, סגן שר הדתות, בהוקרה על פעילות פרלמנטרית ענפה, על היותו דוגמה לשליחות ציבורית כנבחר ציבור, על גילוי מנהיגות פורצת דרך, על מאמציו לחזק את ישראל הן כמדינה יהודית והן כמדינה דמוקרטית, על ניהול אמיץ ועמידה כנגד לחצים.

בקטגוריית הרשות המקומית: טל אוחנה, ראשת המועצה המקומית ירוחם, בהוקרה על שיח רענן של שיתוף פעולה בשלטון המקומי, על הצבת דוגמה אישית מעוררת השראה, על התושיה והחזון לפתח את פני העיר, על היותה מודל למנהיגות נשית אמיצה ופורצת דרך, המשלבת בין מודרניות למסורתיות, על יכולתה למנף את ירוחם ולהצעידה להישגים רבים.

בקטגוריית מאבק חברתי: חי בר אל, יו"ר עמותת ״עוגן״, להגנה על חושפי שחיתות, בהוקרה על מעורבות ציבורית נמרצת, על סיוע, הגנה ומאבק נחוש בייצוג אוכלוסיית חושפי השחיתויות, על רדיפה אחר הצדק, על קידום מתמיד של איכות שלטון ושל מנהל ציבורי תקין.

בקטגוריית חושפי שחיתויות: יהודה צהל, חושף שחיתויות במועצת מרחבים, בהוקרה על הצבת קו ההגנה האחרון מפני שחיתות סמויה, על השמירה העיקשת על המנהל התקין במקום עבודתו, על סירוב לקבל מציאות מעוותת של סלחנות כלפי טובות הונאהוכלפי שימוש עצמי במשאבים ציבוריים, על המלחמה בשחיתות, על התעקשותו להמשיך ולכהן כמבקר פנים וכשומר סף.

בקטגוריית הרשות המבקרת: רו״ח עינב פרץ, ממונת מחוז צפון במשרד הפנים (יו"ר איגוד המבקרים ברשויות המקומיות לשעבר), בהוקרה על שליחות ציבורית, על יושרה מקצועית ונאמנות לערכים מקצועיים בלתי מתפשרים, על עמידה כנגד לחצים מצד הדרג הפוליטי, על חיזוק מעמדם של מבקרי הפנים ברשויות המקומיות, על היותה לוחמת צדק חסרת פשרות.

בקטגוריית תקשורת: גור מגידו, כתב ותחקירן בדה מרקר, בהוקרה על הגשמה נטולת פניות של זכות הציבור לדעת, על נאמנות ללא מורא לתפקידה של תקשורת חופשית בדמוקרטיה מתוקנת, על תחקירים מקצועיים, יסודיים ומעמיקים שהביאו לחשיפת פרשיות ציבוריות רבות, על פירסום אמיץ על מנת שהצדק יראה ולא רק יעשה.

בקטגוריית תרבות וחינוך: הרב שי פירון, שר החינוך לשעבר, בהוקרה על שליחות רבת שנים של חינוך למצוינות, על עיצוב דור העתיד של מנהיגי החברה הישראלית, על קידום ערכים של איכות שלטון, מעורבות ותרומה לקהילה, על חינוך התלמידים לקבלת האחר, לנתינה ולקירוב לבבות, על קידום תחום החינוך המיוחד, על עשייה למען החברה הישראלית אל מול הקשיים והאתגרים.

בקטגוריית אקדמיה: פרופ׳ דורון נבות, חוקר שחיתות מאונ׳ חיפה, בהוקרה על שליחות בלתי מתפשרת ותרומה לחיזוק המודעות לטוהר המידות במוסדות השלטון ובמנהל הציבורי בישראל, על השמעת קול ברור נגד אדישות כלפי שחיתות שלטונית, על תרומה לעיצוב השיח בין האקדמיה למערכת הפוליטית, על הנחלת ערכים של איכות שלטון ותרומה לחקר השחיתות בישראל.

בקטגוריית צבא וביטחון: תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר, בהוקרה על ביסוס מעמדה הביטחוני של מדינת ישראל כלפי פנים וכלפי חוץ, על פעילות רבת שנים למען ביטחון המדינה, על הבטחת עליונותה הביטחונית של ישראל, על תהליך קבלת החלטות מורכב ואמיץ.

בקטגוריית מפעל חיים: פרופ’ מסעד ברהום, על קידום מערך הבריאות בצפון וסיוע הומניטרי לפצועים מסוריה, בהוקרה על שליחות רבת שנים כרופא, על קידום מערך הבריאות בצפון הארץ, על עשייה חברתית רחבה, על עזרה הומניטרית, על חזון לחולל שינוי משמעותי בחייהם של עשות אלפי ישראלים בצפון הארץ.

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, ד״ר עו״ד אליעד שרגא אמר כי "אבירי ואבירות איכות שלטון אלה, כולם, ללא יוצאים מהכלל, הינם אנשי מופת, אנשי מוסר ואנשי המנהל התקין. כולם, ללא יוצא מהכלל, הינם אנשים המשרתים את הציבור בישראל, בהגינות, ביושר, בניקיון כפיים, בחריצות ובנאמנות. אנשים ונשים, אשר טובת הכלל והממלכה עומדת לנגד עיניהם בפועלם היום יומי. האנשים האלה, גבירותי ורבותי, הם התקווה הגדולה של העם היושב בציון. הם מקור האופטימיות של כולנו. התייצבנו כאן כולנו היום, בכדי להריע לכם, בכדי להצדיע לכם, להוקיר אתכם ולהגיד לכם תודה."

בראש הוועדה הציבורית שאישרה את זוכי אות ׳אבירי איכות השלטון׳ לשנת 2021 עמדה השופטת בדימוס דליה דורנר וחברי הוועדה יו"ר התנועה עו"ד ד"ר אליעד שרגא, גב׳ מירב ארלוזרוב, עו"ד משה לדור, גב׳ שרה סלע, פרופ׳ יניב רוזנאי וד"ר חן קוגל. מזכיר הוועדה – עו"ד מיכאל פרתם.

צילום: שי קורנבליט
צילום: שי קורנבליט
צילום: שי קורנבליט
צילום: שי קורנבליט
צילום: שי קורנבליט
צילום: שי קורנבליט

Back to top button