מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה ורעייתו השתתפו באירוע לציון יום העצמאות האמריקני

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל השתתפו היום (שלישי) באירוע חגיגי באירוח שגריר ארצות הברית בישראל, תום ניידס, לציון יום העצמאות האמריקני ה-246. עוד השתתפו המארחים שגריר ארה"ב בישראל תומאס ניידס ורעייתו ווירג'יניה, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שרי ממשלה, חברי כנסת, שגרירים ודיפלומטים זרים.

בנאומו אמר הנשיא הרצוג: ״בפתח דברי, אבקש להביע את תנחומיי העמוקים ואת תדהמתי נוכח אירוע הירי ההמוני שאירע אתמול במצעד "הרביעי ביולי" בהיילנד פארק. לצערי, אנו אזרחי ישראל למודי ניסיון מאירועים משמחים המוחרבים ביגון, על ידי רשעים המבקשים לפגוע בחפים מפשע ברגעיהם השמחים ביותר. בשם מדינת ישראל, אני מביע את תנחומינו למשפחות הנרצחים, ואני מתפלל לרפואתם השלמה של הפצועים.

אדוני השגריר ניידס, ווירג'יניה, אורחים נכבדים, חברים יקרים – זהו תענוג עבורי לציין את יום העצמאות האמריקני, כאן בירושלים, בקרב חברים טובים, וותיקים כחדשים. זהו יום העצמאות האמריקאי הראשון שאני זוכה לציין כנשיא מדינת ישראל. זהו גם יום העצמאות הראשון שלך, תום, כשגריר ארצות הברית בישראל. מאז שהגשת את כתב האמנתך, לפני שבעה חודשים בלבד, הותרת רושם עמוק על העם בישראל, בשל המרץ והנחרצות שלך, וכן בשל הקשר העמוק שלך עם ישראל. כמו כן, ניכרת גם השקעתך בלמידת המציאות הישראלית ובהבנת יופייה ומורכבותה של החברה הישראלית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברים יקרים, עבורנו ועבור העם בישראל, זו שמחה אמיתית, שאנחנו שמחים לחלוק עמכם. מאז היווסדה של ארצות הברית לפני למעלה ממאתיים שנים, המודל האמריקני היווה השראה לעולם כולו. ארצות הברית דגלה בערכים עצומים רבים, שנשאבו מהתנ"ך ומן ההגות היהודית. היא העניקה למשפחת העמים כולה שגשוג וביטחון חסרי-תקדים, הרחיבה את גבולות החירות הפרטית, וכן הגתה את עצם הרעיון של חירות, שיוון, ושל החתירה אחר האושר. העם האמריקני והעם בישראל קשורים זה לזה בתחושה עמוקה של משפחתיות, אשר גוברת על כל מחלוקת, ומתעלה מעל כל שיוך פוליטי.

הברית האסטרטגית הקרובה שישראל וארה"ב חולקות, בדגש על תחומי ההגנה והביטחון האזורי, מהווה עמוד תווך ביחסינו הבילטרליים. לעולם לא ניקח את השותפות הזו, או את הידידות הזו, כמובנת מאליה. הקהילה היהודית האמריקנית המדהימה מהווה גם היא חלק חיוני בפסיפס האמריקני. היא העשירה את הידידות העמוקה בין עמינו והשפיעה עמוקות על ישראל, כבר מימיו הראשונים של היישוב היהודי בארץ ישראל לפני ההכרזה על עצמאותנו.

אני מצפה בקוצר רוח לקבל את פני הנשיא ביידן בישראל, בעוד מספר ימים. הנשיא הוא חבר אמת של ישראל מזה שנים רבות, הידוע בזכות אמונתו ונחישותו, כמו גם החום האישי ונועם הליכותיו. טום, אנא מסור את איחולינו הכנים לנשיא ביידן ולאומה האמריקנית לרגל חגיגה זו. אתה נציג נאמן של ערכי הממשל שבשליחותו אתה נמצא כאן, וזה עונג אמיתי לעבוד עמך. אנו מודים לך וכמובן לרעייתך ווירג'יניה על האירוח של האירוע היפהפה הזה, ואנחנו מרימים כוסית ומברכים את ידידתנו, האומה האמריקנית: מי ייתן שחופי אמריקה ימשיכו להוות מגדלור ומופת, ושנחגוג ביחד במשך עוד דורות רבים. אבקש לסיים עם ברכה יהודית מפורסמת, עם שינוי קל: "ה' עוז לעמנו ייתן, ה' יברך את עמינו בשלום. לחיים!״

צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button