מבזקיםפוליטי / מדיני

פייגלין בחומש: "כאשר הציונות מאבדת את התשתית היהודית שלה היא מתפזרת לכל רוח"

נמשכים הביקורים בחומש. מועמד הפריימריז בליכוד וחה"כ לשעבר משה פייגלין, ביקר היום (חמישי) ביישוב חומש ונפגש עם תושביי היישוב ותלמידי הישיבה במקום. פייגלין הסתובב ברחבי היישוב ההרוס, ואף האזין לשיעור בישיבת חומש.

"אני הולך כאן באחד הרחובות של מה שהיה פעם יישוב שוקק חיים שעלה עליו הכורת והחריב אותו", סיפר פייגלין בסרטון שהעלה לרשת, "חומש זהו יישוב יהודי שהוחרב עד היסוד – סתם. וזהו לקח שצריך להיזכר לדיראון עולם, כאשר הציונות מאבדת את התשתית היהודית שלה היא מתפזרת לכל רוח", אמר פייגלין בביקורו.

פייגלין סיפר על תלמידי הישיבה שפגש בחומש "מצאתי בית מדרש הומה. אנחנו נמצאים כאן במצב מדהים שבו קול תורה נשמע כאן ביישוב החרב חומש. יהודים עם מסירות נפש בלתי רגילה חוזרים ונאחזים בציפורנים במקום הזה בתת תנאים, גרים כאן באוהלים, וזה איזשהו תהליך אבולוציוני מדהים של החברה הישראלית בכלל ושל הציונות הדתית בפרט. גדל כאן נוער שמתוך כל התוהו ובוהו ואובדן הדרך של מדינת ישראל ושל הציונות בכלל חוזר מפוקח עם תפיסה אמונית בוגרת, ועם כל הטוב שבציונות וכל התיקון שהיא צריכה, ושב ונאחז במקום הזה. אני רואה כאן את הצעירים ששוקדים על תלמודם במסירות נפש מדהימה על חורבות היישוב הישראלי חומש וליבי מתמלא תקווה. גדל כאן דור של נפילים שלא נראה מאז ראשית ימי הציונות. מי שרוצה להבין באמת היכן עם ישראל נמצא שיבוא לחומש", סיכם פייגלין בביקורו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל ישיבת חומש, שמואל וונדי, הודה לפייגלין על הביקור "כל אדם שעולה לחומש ורואה במו עיניו את הדברים – מבין שאין שום סיבה הגיונית למה שקורה כאן. תלמידי הישיבה שלומדים תורה במסירות עצומה לא צריכים להירדף על ידי שרים וחברי כנסת. ממשלת ישראל צריכה לאפשר לישיבת חומש וליישוב חומש להמשיך לגדול, ולמלא את תפקידה כמדינה יהודית בארץ ישראל: המשך קיום וחיזוק האחיזה היהודית בכל רחבי ארץ אבותינו".

בשבועות האחרונים מגיעות קבוצות רבות לביקור בחומש ולחיזוק תלמידי הישיבה במקום. ישיבות וכוללים, אולפנות וקבוצות מכל רחבי הארץ. הבולטת ביניהם קבוצה של תנועת הריבונות שכללה מבוגרים רבים ופנסיונרים מעל גיל 80 שהצליחו לעבור את המחסומים יחד עם האוטובוס שלהם ולהגיע לחומש ולחזק את תלמידי הישיבה ולעודד את החזרה לחומש.

צילום: ישיבת חומש
צילום: ישיבת חומש

Back to top button