מבזקיםצבא וביטחון

לאחר מעבר חוק ההכרה: בני גנץ אירח בלשכתו אחים ואחיות שכולים

שר הביטחון בני גנץ , אירח היום (חמישי) בלשכתו את יו"ר יד לבנים אלי בן שם ונציגי הארגון, סגנית ראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ריקי מורד, יו"ר ועדת האחים הארצית פרידה שניידרמן ואחיות ואחים שכולים.

המפגש התקיים בהמשך להעברת החוק שמאפשר הכרה רשמית באחיות ובאחים השכולים, וכן מתן תמיכה ישירה לטובת לימודים וסיוע רווחה. החוק אושר בכנסת ביומה האחרון.

מדברי שר הביטחון, בני גנץ במהלך המפגש: "היכולת שלנו להילחם ולבצע את המשימות המבצעיות שלנו – טמונה בידיעה של כל חיילת וחייל שמדינת ישראל עומדת מאחוריהם, תומכת, וגם תסייע להם ולמשפחותיהם אם חלילה ייפגעו. מבחינתי ההכרה באחיות ובאחים השכולים היא פעולה משמעותית ונחוצה, ואני מודה שנפלה בחלקי הזכות לקדם את הצו המוסרי הזו שלנו כחברה וכמערכת הביטחון. אני מודה לארגון יד לבנים שפעלו ביחד עם משרד הביטחון לקידום החוק, וסייעו להעברתו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם אמר: "זכות גדולה נפלה בחלקנו להוביל את תיקון העוול ההיסטורי הזה – כאשר לראשונה מאז קום המדינה מוסדר באופן רשמי מעמדם של עשרות אלפי אחיות ואחים שכולים. במשפחות רבות, מטבע הדברים, האחיות והאחים הם נושאי לפיד הזיכרון וממשיכי דרכם של החללים ולכן אך ראוי שיקבלו את זכויותיהם באופן בלתי אמצעי. אני מבקש להודות לשר הביטחון בני גנץ ולצוות המשרד, על התמיכה ובעיקר על ההבנה העמוקה ביחס לצרכיהם של האחיות והאחים השכולים. אני מבקש להודות גם להנהלת ומתנדבי יד לבנים. תודה מיוחדת ליובל ליפקין, מנכ״ל יד לבנים, ולפרידה שניידרמן, יו״ר ועדת האחים השכולים ביד לבנים, שעשו לילות כימים על מנת לאפשר את העברת החוק״.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button