חדשות חוץמבזקים

ראש ממשלת יפן לשעבר נורה במהלך נאום במערב המדינה, מצבו אנוש

ראש ממשלת יפן לשעבר, אבה שינזו נורה היום (שישי) בעת שנשא נאום לקמפיין בחירות בעיר נארה שבמערב המדינה. שירותי ההצלה אמרו כי הוא הובהל לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה ובמצב של דום לב. המשטרה עצרה חשוד במעשה.

ראש ממשלת יפן לשעבר, אבה שינזו בנאומו רגעים ספורים לפני שנורה

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים ותאגיד השידור הציבורי ביפן NHK, המקרה אירע בסביבות השעה 11:30 בבוקר (שעון מקומי) כאשר ראש ממשלת יפן לשעבר, אבה שינזו המועמד מטעם המפלגה הליברלית-דמוקרטית, נשא נאום לקראת הבחירות לבית העליון שנקבעו ליום ראשון. לפתע, במהלך נאומו נשמעו שתי יריות ושינזו התמוטט. המשטרה טוענת כי הוא נורה מאחור. הוא פונה אל בית החולים האוניברסיטאי הרפואי בעיר נארה שבמחוז קאשיהארה.

במקום נעצר על ידי המשטרה יאמאגמי טטסויה, חייל לשעבר בחיל הים היפני, בן 41 בחשד לניסיון הרצח. בנוסף המשטרה תפסה רובה מאולתר שבו ככל הנראה החזיק החשוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ראש ממשלת יפן לשעבר, אבה שינזו לאחר שנורה
מעצר החשוד בניסיון הרצח, יאמאגמי טטסויה
מעצר החשוד בניסיון הרצח, יאמאגמי טטסויה
הנשק המאולתר שנתפס בזירת הירי

בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות ניתן לראות את הרגע בו נורה שינזו ושניות לאחר מכן כשהוא שוכב על הקרקע ומתבצעות בו פעולות החייאה. גם תפיסת החשוד תועדה וכן הנשק המאולתר.

שינזו בן ה-67 היה בתפקיד ראש הממשלה ביפן בפרק הזמן הכי ארוך מכל קודמיו. הוא כיהן כשנה בין 2006 עד 2007 והתפטר מתפקידו בעקבות לחצים פוליטיים כבדים. בשנת 2012 לאחר מספר שנים באופוזיציה הוא שב לכהונה ארוכה יותר עד לשנת 2020.

שגריר ארה"ב ביפן, רחם עמנואל הגיב לאירוע ואמר: "כולנו עצובים והמומים מהירי בראש הממשלה לשעבר אבה שינזו. הוא היה מנהיג יוצא דופן של יפן, בעלת הברית הבלתי מעורערת של ארה"ב. ממשלת ארה"ב והעם האמריקני מתפללים לשלומם של אבה שינזו, משפחתו ואזרחי יפן".

גלעד כהן, שגריר ישראל ביפן אמר: "אני לגמרי בהלם מהחדשות. בהיותו אחד המנהיגים הבולטים של יפן, אבה היה בין האדריכלים של היחסים המודרניים בין ישראל ויפן, שימש כמנוע המרכזי לקשרים הפורחים שאנו רואים כיום וכולנו מתפללים לבריאותו."

התיעודים הופו ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button