חדשות הארץמבזקים

הקמת שדה תעופה בחוף הכרמל? התושבים מתכוונים לצאת למאבק

תושבי חוף כרמל מתכננים להפגין ביום שני הקרוב מול בנין המועצה, לאחר שלטענת חלק ממארגני המחאה, איבדו אמון בראש המועצה אסיף איזק, לנוכח המשך סלילת מנחת המטוסים ההולך וגדל למימדי שדה תעופה בינלאומי בחוף הבונים. וכל זאת עבור יזם פרטי ועל חשבון האינטרסים של הציבור החי במקום.

כרזת ההפגנה

מטה המאבק פרסם הבוקר (שישי) הודעה בה הוא מפרט את הסיבות אשר בגינן הוחלט לצאת למאבק נגד הקמת המנחת:

1. מטה מאבק תושבי המועצה האזורית חוף הכרמל, הודיע כי יערוך הפגנה מול בניין המועצה, וזאת במחאה על אוזלת ידה של המועצה והעומד בראשה-אסיף איזק, בטיפול נגד כוונת המדינה ויזם פרטי להפוך את "מנחת הבונים", מנחת קטן המשמש היום לצניחה חופשית, לשדה תעופה אדיר מימדים באורך של למעלה מ-1,900 מטר וברוחב של 90 מ׳.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

2. העבודות בשטח כבר החלו, אולם לטענת מטה המאבק – העבודות מבוצעות ללא היתר בניה, כך שפקחי המועצה לא יכולים לזהות עבירות בניה. במספר מקרים בשלושת החודשים האחרונים, היו אלו התושבים שלחצו על המועצה לפעול נגד הקבלן והיזם, משום שהאחרון ביצע פעולות בניגוד לחוק ואף מחוץ לתחומי השטח המסומן.

3. כמו כן, במטה המאבק מבקשים להדגיש כי אף על פי שהיזם מצהיר שמהות הרחבת מנחת הבונים הינה ״לצורך הצבת מטוסי כיבוי אש״, בפועל נחשף בתחקיריו של אבנר הופשטיין הזמן ישראל והוצג בדיון בוועדה בכנסת בראשות החכי״ם אלון טל מכחול לבן ויוראי להב הרצנו מיש עתיד, כי מטוסים אלו מופעלים ממנחתי מגידו וחיפה, ורשות הכיבוי מסרה כי אין כלל צורך במנחת הבונים לשם כך.

4. היזם הבונה את המנחת אינו מוכן להתחייב על הגבלת שימושים, והמדינה, שסגרה רק לאחרונה את "שדה דב" ומתכוונת בעתיד הקרוב לסגור את שדה התעופה הרצליה, מחפשת אתרים להעביר אליהם את פעילות התעופה הפנים ארצית. החשש של מטה המאבק הינו כי כחלק מהפיתוח העסקי של המקום, היזם יציע ביוזמתו את העברת פעילויות אלו למנחת הבונים, שכאמור – בקרוב מאוד יהיה "שדה התעופה הבונים". במטה המאבק גם מציינים בעצב כי ראש המועצה נמצא בניגוד עניינים, שכן במהלך תקופת הבחירות, יזם המנחת היה פעיל מרכזי במטה הבחירות שלו. בין השניים שורר קשר חברי קרוב, וראש המועצה אף חוזר ומצהיר כי לא יוקם שדה תעופה בהבונים, זאת חרף העבודות שכבר מתבצעות בפועל ולא נעצרות על ידו, למרות חוסר חוקיותן לכאורה. שמורת הטבע "המליחה" בסמוך לקיבוץ נוה ים, שתוכננה במשך שנים ע"י רשות הטבע והגנים ורשות הניקוז כרמל, בוטלה אף היא בלחץ יזם הפרויקט אשר הצליח לכפות את דעתו על מליאת המועצה ובשיתוף פעולה עם המועצה והעומד בראשה, היזם טען ששמורת הטבע תיצור "מפגע ציפורים" בסמוך לשדה התעופה ההולך ונבנה ושינה את תמיכת המליאה להתנגדות לשמורת המליחה. תושבי המועצה מתכוונים להפגין ביום שני הקרוב (11/7) בשעה 15:30, מול בניין המועצה האזורית חוף הכרמל בקיבוץ עין כרמל, בשעה שבה תערך ישיבת הנהלת המועצה ולקרוא למועצה ולראשה לבטל את תכנית שדה התעופה ולפעול למען האינטרס הציבורי ולא למען יזם פרטי.

צילום: גלבוע צילום קרקעי ואוירי

Back to top button