מבזקיםמשפטי/פלילי

אוריאן בן קליפא שוברת שתיקה לאחר 9 חודשים ותוקפת: "המערכת בגדה בי"

לוחמת מג"ב, אוריאן בן קליפא שהועמדה לדין בגין תקיפה של חלא סלים צעירה ערבייה, תושבת העיר העתיקה ירושלים, ב-4 בנובמבר 2021 פרסמה היום (שישי) פוסט ארוך ומפורט בעמוד האינסטגרם שלה לאחר שהושעתה השבוע משירות פעיל במשמר הגבול והוצאה לחופשה כפויה שנמשכה 8 חודשים. בפוסט הנוקב היא מתחה ביקורת חריפה על המשטרה וטענה "נשארתי להתמודד לבד".

בן קליפא אמרה כי "אחרי 9 חודשים של שתיקה רועמת, הגיע הזמן שלי לשבור שתיקה. אני כותבת לכם מדם ליבי. אני אוריאן בן קליפא, לוחמת מג״ב בשירות קבע כ-5 שנים. את הסיפור שלי אני מעריכה שכולם מכירים. אותה לוחמת שבשומר חומות עשו ממנה גיבורת על, (מצורפת התמונה משומר חומות למי שאינו מכיר) והיום?"

התמונה משומר חומות. צילום מסך מתוך האינסטגרם של אוריאן בן קליפא

בן קליפא מתחה ביקורת חריפה על המשטרה ואמרה כי הפנו לה עורף והותירו אותה לבדה להתמודד עם המצב, "היום המערכת בה אני נמצאת מנדה אותי החוצה וזורקת אותי להתמודד לבד. לא חלמתי בחלומות הכי שחורים שלי שהמערכת המשטרתית והגוף בו אני משרתת יום יום, שעה שעה, בחגים ובשבתות היא אותה מערכת שתפנה לי עורף ותתקע לי את הסכין הכי גדולה בגב פעם אחר פעם ! ואני אסביר ! מגיל 18 לוקחים ילד/ה מגייסים אותו/ה לצבא, למשטרה, למשמר הגבול ובעצם מכשירים בהכשרה יסודית של 4 חודשים להפוך ללוחמים. לוחמים שידעו לפעול בעת הצורך, בין אם מדובר בפעילות פח״ע, בפיגוע , בהפרות סדר ותתפלאו גם בעת מעצר ועיכוב ! אך תנו לי לספר לכם סוד: בעת התקלות ממשית לא יהיה לאף אחד גיבוי, אלא אם אתה בן של … ואז ברור לכולנו שאותו שוטר לא יחקר, לא יורחק ולא יגרם לו עוול כמו לשאר השוטרים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לא נתפס לי !!! הוסיפה בן קליפא, "איך אני יושבת 9 חודשים שלמים בבית בכפייה ואני לא מעניינת אף אחד מהמערכת הזאת פשוט אף אחד !!!!! הלב שלי נשרף כל יום מחדש מאותו הרגע בו הורחקתי מכל בסיס מג״ב ומכל תחנה משטרתית אפשרית. בלי יכולת לעשות את מה שאני הכי טובה בו – להיות לוחמת ! נשגב מבינתי איך המפקדים שלי מצליחים לחיות עם עצמם בשלום, ראש אמש, מחלקת משמעת ועוד תתי גופים רבים בתוך המערכת הזאת. שלא מספיק שלא ניתן לי אף גיבוי מצדם, שום התייחסות מצד הפיקוד בעבורי, הם עוד מרשים לעצמם להרוס לי את החיים ואת הנפש צעד אחר צעד במהירות הבזק בצורה בלתי נתפסת."

"אני מתביישת !!!!!!!" המשיכה, "מתביישת במפכ"ל המשטרה שהיה מושא להערצה בעבורי מגיל 16 שהתחלתי את התהליך שלי להתגייס למשמר הגבול בעודו היה אז מפקד מג״ב. אני מתביישת במפקד מג״ב שדיבר איתי בשיחה טלפונית ביום בו הוגש כתב האישום כנגדי לאחר שאמא שלי שוחחה איתו והוא הבטיח לי שיעשה כל שביכולתו לסייע לי לחזור לשירות והבטיח שלא אשאר לבד! שקרן !!!!!!!! נשארתי לבד במערכה! כבר 3 משפטים שאני מגיעה לבית משפט השלום בירושלים בבושת פנים ובתחושת עלבון קשה לעמוד לבד בבית המשפט ללא ייצוג ראוי מצד המערכת. שאני מבקשת תשובות מצד הפיקוד והאמש של מג״ב מדוע אף אחד אינו מגיע ללוות אותי מהמערכת אני מקבלת תשובות מתחמקות ולא מספקות."

"נא לא לשכוח שאני מאויימת בעקבות הפרסום של הכתבות דבר שמלווה בהודעות נאצה, איומים, גידופים בפייסבוק, באינסטגרם, בטיקטוק ובעוד מספר אפליקציות. ועדיין … אף אחד מהמערכת לא חשב בכובד ראש שאני מחוייבת לקבל את הנשק שלי כדי שאוכל להגן על עצמי בעת הצורך. במקום זה, אומרים לי להסתכל ימינה ושמאלה שאני יוצאת מהבית לא הזוי ? הזוי !!!! עצרו לי את החיים ברגע אחד סך הכל כי ביצעתי את עבודתי נאמנה. כי פעלתי כפי שחונכתי במשך 5 שנים. לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא הייתה לי אמא לביאה שטורפת את העולם עבור הילדים שלה, אבא אחים וסבתא שתומכים ללא הרף." הדגישה בן קליפא והוסיפה, "וכמובן, האזרחים השפויים במדינת ישראל שתומכים, מחזקים ולא מרפים. 9 חודשים שהחיים שלי ושל המשפחה שלי הרוסים. ללא שינה בלילות, ללא יכולת לנהל שגרת יום שגרתית. אני מתביישת, אני כואבת ,אני כעוסה ויותר מהכל ! אני מאוכזבת !!!"

"מאוכזבת שנתתי אמון בארגון הזה, מאוכזבת שחשבתי שמישהו יגבה אותי בעת הצורך, מאוכזבת שחשבתי שיש מפקדים שאכפת להם מהפקודים שלהם ולא רק מהדרגות שנמצאות על כתפם. חשבתי שאחרי 5 שנים שאני מפקדת מוערכת, ששמי הולך לפניי אני אקבל את הדבר הכי פשוט שיש. וזה גיבוי !!!!!!!!!!!! לא לזרוק לוחמת שלכם לידי מח״ש, פרקליטות ומחלקת המשמעת של המשטרה שתעולל לי פגיעה נפשית קשה בהחלטות הכה תמוהות שלהם. וכל זה חברים ? אני סוברת ועוד מיני רבים סוברים כי רק בגלל שמדובר ״במוכתר״ שמנהל את משטרת ישראל, משמר הגבול מח״ש והפרקליטות, ומי שהייתה באירוע שבו ניסתה לפרוץ את המחסום בו הוצבתי, היא לא אחרת מאשר ביתו, שפרצה מחסום בניגוד להנחיות השוטרת, שסירבה להשמע להוראות שוטרת במדים, שתקפה בצורה אגרסיבית שוטרת במדים, שניסתה להמלט ממעצר חוקי, שהכשילה שוטרת בעת תפקידה, שסירבה בכל תוקף להיעצר, שלא פחות משיקרה במצח נחושה בעדויות שלה, כל עדות שלה יותר כבושה מאחת שלפניה." סיפרה.

עוד אמרה כי "בדיון האחרון שארע , היה שלב ההוכחות של התביעה. היה מפליא ומדהים עוד יותר להימצא על ספסל הנאשמים, ולשמוע את כל העדויות השקריות, הנבזיות, הכבושות והשקריות של בני משפחת המוכתר. האח סתר את האחות העצורה, האחות העצורה סתרה את אביה ״המוכתר״, ה ״מוכתר״ סתר את אשתו, וכך כל המשפחה התגלו כשקרנים פעם אחר פעם. ונוכחתי לגלות מה הם עדויות כבושות. ובחזרה ל״מוכתר״: אציין כי בדיון האחרון הוא התהדר בקשריו לא רק עם בכירי המערכת אלא גם בנוסף עם פוליטיקאים ושרים. ממליצה לקרוא את הפרוטוקול למי שאינו בקיא ויוכל לזהות את כלל השקרים בדיון אחד בלבד. לא נקלט נכון ? אבל לצערי, זו המציאות. מחופשה כפויה בה אני נמצאת 9 חודשים, הוחלט השבוע על ידי ראש אמש להשעות אותי מהחייל, החלטה הזויה , מזלזלת , שאינה עולה בקנה אחד עם המציאות ועם העובדות הקיימות בשטח."

היא ציינה כי "דבר זה גורם לפגיעה משמעותית במשכורת, אי סבסוד לשכר דירה (בעודי שוכרת דירה, מה שאומר שאצטרך לפנות אותה). לקיחת תעודת המינוי שלי !!!! לא פחות ולא יותר. לא מדובר בפושעת פורעת חוק, מדובר בלוחמת מג״ב שחתמה קבע לאחר שירות סדיר מתוך מוטיבציה ורצון לתרום למען הדגל והמדינה. לוחמת שחייה של האזרחים במדינת ישראל חשובים יותר מחייה של עצמה. מעבר לתחושת הבגידה שהמערכת בגדה בי, להשפלה הכה רבה שאני חווה מהם, לחוסר האכפתיות המוחלטת, הם דאגו לי לנזק תדמיתי רב, אך הנזק הנפשי שלי כואב וקשה מנשוא."

לדבריה, "מילדה בת 22 שכל העתיד לפניה היה מבטיח וזוהר, מילדה בת 22 מלאת מוטיבציה ורצון לתרום, מילדה בת 22 חייכנית ומצחיקה, בעלת חוש הומור רב, מילדה בת 22 שכל חייה עבדה, בחמש שנים האחרונות עשתה את מה שהיא הכי טובה בו, הם עצרו לי את החיים ברגע. פשוט שברו אותי לרסיסים, הפכו אותי לילדה שלא מחייכת, שלא צוחקת, שלא יודעת מה יעלה בגורלה, ילדה שלא מצליחה לישון בלילות ולנהל שגרת יום רגילה כיאה לילדה בגילי. אני מאמינה באמונה שלמה בבורא עולם שיגרום לכך שהצדק יעשה והאמת תצא לאור. אני מאמינה בעורכת הדין התותחית שלי אתי כרייף שנרתמה לחלץ אותי מהבוץ כמו אמא שנייה, שמקדישה את כל היום והלילה עבורי אני מאמינה בעוזר של עורכת הדין שלי, אפי פז האלוף שזמין בכל שעה עבורי ויודע לייעץ ולכוון אותי. וכמובן, מאמינה באמא שלי עטרת ראשי לב חיי וכל עולמי שלא עוצמת עין בלילות, לא אוכלת בימים, נלחמת עבורי 24 שעות, 7 ימים בשבוע כבר 9 חודשים. שלא תתן לאף אחד לפגוע בילדה שלה, כבר נוכחתם לדעת זאת. ואני מאמינה שאצא מהחלום בלהות שאני נמצאת ללא רצון כבר 9 חודשים." סיכמה.

צילום מסך מתוך האינסטגרם של אוריאן בן קליפא

תגובה אחת

Back to top button