מבזקיםפוליטי / מדיני

בג"ץ ידון בעתירה נגד המענק שקיבל נתניהו מבן דודו

בג"ץ ידון מחר (שני) בשעה 11:30, בפני הרכב הנשיאה חיות והשופטים פוגלמן וברק-ארז, בעתירה שהגישה התנועה לטוהר המידות נגד המענק בגובה 300 אלף הדולרים שקיבל נתניהו ממר מיליקובסקי, וההלוואה שנטל בגובה שני מיליון ש"ח ממר ספנסר פרטרידג'.

כזכור, בג"ץ כבר הוציא צו על תנאי בעתירת התנועה לטוהר המידות, וזאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה קיבל את עמדת התנועה לטוהר המידות, באשר למענק ממיליקובסקי וההלוואה מספנסר פרטרידג'.

היועץ המשפטי קבע, לאחר מידע חדש שנחשף אליו במסגרת "פרשת המניות" כי על המענק חל חוק המתנות, ומשכך נדרש נתניהו להשיבו במלואו למר מיליקובסקי. כעת, ובמידה ובג"ץ לא יקבע אחרת בדיון, יידרש רה"מ להשיב את מלוא הסכום. באשר להלוואה קבע היועץ כי גם עליה צריך לחול חוק המתנות, ועל כן נתניהו יידרש להשיבה במועד מוקדם יותר משנקבע. זאת, בניגוד לעמדת מבקר המדינה שסבר כי בהלוואה אין כל מרכיב של טובת הנאה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברקע הדברים, נזכיר כי ועדת ההיתרים בהרכבה הקודם כבר קבעה כי מענק זה, אשר הוסתר ממנה הינו טובת הנאה, וכי ראש הממשלה נדרש להשיב את הכספים למיליקובסקי. לאחר החלפת חברי הוועדה על ידי מבקר המדינה החדש, פנה ראש הממשלה לשעבר נתניהו "בבקשת הבהרה" בה טען כי עליו להשיב רק 30 אלף דולר, שכן עיקר הכספים ניתנו לטובת הגנתה המשפטית של רעייתו. הוועדה בהרכבה החדש קיבלה בקשה זו, ואימצה בכך פרשנות מצמצמת ובלתי סבירה לחלוטין של הכללים למניעת ניגוד עניינים.

באשר להלוואה ממר פרטרידג', היועץ המשפטי לממשלה קיבל כאמור את טענת התנועה לטוהר המידות כי הלוואה שניתנה מבעל הון שהיה מעוניין לתת אותה כמתנה, ושאין כל פיקוח על היכולת להחזירה מהווה טובת הנאה לכל דבר ועניין, אשר הוסתרה כ"הלוואה" כדי לעקוף את הצורך באישור של ועדת ההיתרים. על כן, לעמדת התנועה לטוהר המידות, על נתניהו להשיב ההלוואה לנותנה, או לפנות לקבלת היתר בדיעבד מוועדת ההיתרים.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

Back to top button