מבזקיםמשפטי/פלילי

בעל צ'יינג' מירושלים חשוד שקיבל מיליון ש"ח ולא רשם אותם בספרים

משרדי פקיד שומה ירושלים 2 ו-3 ערכו באחרונה מבצעי ביקורת ניהול ספרים, על מנת לבחון את רמת הציות להוראות ניהול ספרים ורישום הכנסות, להגביר את ההרתעה כנגד מעלימי מס ולהטמיע את החוק לצמצום השימוש במזומן. המבצעים התרכזו בעיקר בעסקים שקיבלו אזהרות בעבר ובעסקים שלגביהם התקבל מידע מודיעיני רלוונטי שנבדק.

במהלך המבצע של פקיד שומה ירושלים 3 נערכה ביקורת בצ'יינג', אשר במהלכה נמצאו צ'קים רבים בסכום כולל של למעלה ממיליון ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בנוסף נמצאו בעסק זה חשד להפרות של החוק לצמצום השימוש במזומן בסכום כולל של 834 אלף ₪. לאור הממצאים, הוזעקו למקום חוקרי פקיד שומה חקירות ירושלים ובסיום הביקורת נלקח בעל העסק לחקירה.

בביקורת בעסק אחר לחלפנות כספים נמצאו שני צ'קים בסכום כולל של 70 אלף ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בסך הכל נרשמו במבצע זה – שהתרכז בשכונות גאולה, תלפיות ומרכז העיר – 8 מקרים של חשד לאי רישום הכנסות מתוך 33 ביקורות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך המבצע של פקיד שומה ירושלים 2 נערכה ביקורת במוסך בעיר, שבה נמצאו ספחי אשראי בסכום כולל של 13,160 ₪ שלא נרשמו בספרי החשבונות של העסק. בסך הכל נרשמו במבצע זה 5 מקרים של חשד לאי רישום הכנסות מתוך 25 עסקים שנבדקו.

מרשות המסים נמסר: "מבצעי ביקורת אלו נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים."

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button