חדשות הארץמבזקים

המפכ"ל אישר את התכנית המבצעית לאבטחת ביקור נשיא ארצות הברית

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי קיים היום (ראשון) דיון אישור תכניות והערכת מצב לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית בישראל. המבצע שזכה לשם מגן כחול 3 יהיה בפיקודו של הסמפכ"ל, ניצב דוד ביתן נוכח ריבוי הגזרות והכוחות הגדולים המעורבים במבצע.

בדיון השתתפו הסמפכ"ל, ראש אג"מ, ראש אח"מ, ממ"ז ירושלים, ממ"ז ת"א, ממ"ז ש"י, סממ"ז מרכז, ראש אג"ף התנועה, מפקד מג"ב, ראש אג"ת, ראש את"ל, ראש אה"ד, קציני משטרה בתפקידי המודיעין, המבצעים וגורמי צה"ל, שב"כ, מד"א ומשרדי הממשלה הרלוונטים.

במסגרת הדיון הוצגו למפכ"ל היערכויות המשטרה לאבטחת הביקור במחוזות בהם נע או מבקר הנשיא. עוד הוצגו למפכ"ל התרחישים אליהם המשטרה נערכת, פעילות המשטרה במישור המודיעיני וחלוקת הכוחות המבצעיים ופעילותם במהלך הביקור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי אמר בדיון: "זהו מבצע לאומי וביקור אסטרטגי שמובילה משטרת ישראל עם למעלה מ- 16 אלף שוטרים ולוחמים ביבשה, באוויר ובים, ולצידה שותפים כל ארגוני הביטחון בישראל. בימים בהם ישהה נשיא ארצות הברית בישראל, יפעל מרבית הכוח המבצעי של משטרת ישראל לאבטחת הביקור. יש לזה משמעויות גדולות שאנו לוקחים בחשבון, ולצד הביקור אנו נעשה הכל בכדי לאפשר את שגרת חייהם של אזרחי ישראל תוך מתן מענה יעיל ומהיר ככל שניתן לכל אירוע ולכל קריאה. המשימה המרכזית של משטרת ישראל היא לאפשר את הביקור ללא אירועים חריגים תוך אבטחת הביקור והאישים מרגע נחיתת הנשיא בארץ ועד עזיבתו לסעודיה. בכדי לבצע את המשימה אנו לא נחסוך בשום אמצעי ויכולת שברשות המשטרה ואנו נערך עם מענה מבצעי חזק ומקיף לכל תרחיש."

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button