חדשות הארץמבזקים

"השלכת אבנים היא טרור לכל דבר, ואנו מחויבים להיאבק בתופעה החמורה הזו"

השר לביטחון הפנים ,עמר בר-לב, ביקר היום (ראשון) באתר ההקמה של רצועת הגדר החדשה הסמוכה למנהרת נעמי שמר הממוקמת בין מעלה אדומים לירושלים.

רצועת הגדר מוקמת לאחר התערבות של השר לביטחון הפנים בר-לב, בעקבות עלייה בהיקף אירועי ידויי אבנים על הכביש לעבר אוטובוסים הנוסעים בציר, בהם נפצעו נהגים במהלך נסיעה ואף נוצר איום על חיי הנוסעים.

על-פי נתוני ארגון "כוח לעובדים", בשנה החולפת אירעו כ-100 מקרי יידוי אבנים על אוטובוסים באזור המנהרה, כאשר ב-15 מן המקרים נדרש פינוי של הנהג לבית החולים. מאז הנחיית השר לביטחון הפנים לטפל במצב, חלה ירידה משמעותית באירועי ידויי אבנים בנקודה בעקבות פעילות המשרד לביטחון הפנים והמשטרה, כאשר בחודשים מאי ויוני אירועי רק שני מקרי ידויי אבנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות המצב פנו חברי איגוד התחבורה בארגון "כוח לעובדים" לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, בבקשה שיתערב ויביא לפיתרון שיגביר את ביטחונם של הנהגים והנוסעים בקווי הנסיעה בין ירושלים למעלה אדומים.

בעקבות הנחיית השר בר-לב, הוביל מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן את הקמת הגדר, שתושלם בשבועות הקרובים. לצד הקמת הגדר, הוצבו במקום גם מצלמות ואמצעים טכנולוגיים נוספים. הפרויקט מתקיים בשיתוף משרד התחבורה ומבוצע על ידי עיריית ירושלים.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "מיד עם הפנייה אליי מצד הנהגים ו'כוח לעובדים' פעלתי למגר את התופעה ולהבטיח את ביטחונם של הנהגים והנוסעים בקווים שבין מעלה אדומים לירושלים. אנחנו במשרד לביטחון הפנים מחויבים לביטחונם של הנהגים והנוסעים, וזה מצב בלתי נסבל כאשר הם נמצאים בסיכון בשל ידויי אבנים לעבר האוטובוסים. ההזנחה הזו הייתה בלתי נתפסת, והצבתי לעצמי למטרה לא לתת לזה להמשיך לקרות. לצד הקמת הגדר אותה מוביל מנכ"ל המשרד תומר לוטן, גם משטרת ישראל תמשיך לפעול מבצעית וטכנולוגית כדי לאתר וללכוד משליכי אבנים. השלכת אבנים היא טרור לכל דבר, ואנו מחויבים להיאבק בתופעה החמורה הזו".

ראשת ענף התחבורה בכוח לעובדים, תמר אוחנה: "אנו ב'כוח לעובדים' עומדים על כך, שעל בטחון הנהגים והנוסעים לא מתפשרים. בכל מקום בו מתרחשת תקיפה, ולא הובטח פיתרון לנהגים ולנוסעים, לא היססנו להשבית את הקווים. אנו גאים לראות ברכה לעמלנו, תוצר של שיתוף פעולה עם הנהלת חברת אלקטרה אפיקים 2021 וכמובן – תודה גדולה להתגייסותו של השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שרתם גם אנשי משרדו בראשות המנכ"ל תומר לוטן, מה ששם קץ לשנים של הזנחה. המלאכה לא הושלמה. נמשיך להיאבק למען ביטחון הנהגים באמצעות הכרה בהם כעובדי ציבור, והענשה מחמירה של תוקפיהם".

חבר ועד עובדי אלקטרה אפיקים 2021, אהוד איוויס: "אנחנו אומרים היום לנהגי אלקטרה אפיקים תחבורה 2021- נאבקנו וזכינו! במשך שנים נהגים חששו לעלות על הקווים הללו. במקום להתמקד בנסיעה, הנהגים התעסקו בחשש מפגיעת האבן הבאה. אנו גאים בנהגים שידעו להתגייס למען חבריהם ולעצור את האוטובוסים בכל מקום בו נתקלנו באטימות וזלזול מצד הרשויות. אנו מודים לשר לבטחון פנים עמר בר-לב שהבין את המצוקה והתגייס לסייע לנו. סוף סוף מצאנו אוזן קשבת למצוקה כל כך בסיסית – הגנה על חיי אדם".

אלירן נחמיה, נהג שהותקף שלוש פעמים: "בכל נסיעה אתה מוצא את עצמך מרגיע את הנוסעים. נוסעים מנוסים כבר מתורגלים. לא יושבים בצד הימני של האוטובוסים אם רוצים להגיע בשלום. איך יכול להיות שזה מצב נורמלי? אני זוכר היטב כל תקיפה, ובמיוחד מצב שבו זורק אבן מגיע אל הכביש ורואה אותנו בעיניים. במזל לא היו נפגעים. לא יכול להיות שיציאה לעבודה, תהיה יציאה לקרב. אני שמח שסיימנו היום צעד חשוב במאבק לתנאי נסיעה ראויים".

צילום: משרד לביטחון פנים
צילום: משרד לביטחון פנים

Back to top button