חדשות הארץמבזקים

'בצלמו' לטרופר: הפסק את התקציבים לארגוני היוצרים עד שיפסיקו את החרם

ארגון 'בצלמו' פנה היום (ראשון) לשר התרבות והספורט, חילי טרופר בבקשה להפסיק את התקציבים לארגוני היוצרים עד שיפסיקו את החרם על תיאטרון הפרינג בבאר שבע.

בארגון 'בצלמו' נימקו את סיבת פנייתם: "בחודש האחרון הכריזו ארגוני היוצרים על חרם כנגד תיאטרון הפרינג בבאר שבע. זאת לאחר שהתיאטרון החליט ביוזמתו למנוע העלאת הצגה שמבוססת על עדויות שוברים שתיקה ופוגעת במדינת ישראל וחיילי צה"ל. בעקבות מחאה ציבורית וחוסר עניין לציבור בוטלה העלאת ההצגה. יחד עם זאת ארגוני היוצרים החליטו "לחנך" את תושבי באר שבע וכפו חרם על כלל היוצרים לא להופיע בתיאטרון עד שהוא יכנע לשמאל הקיצוני ויארח את שוברים שתיקה."

בנוסף, אמרו בארגון: "התיאטרון סרב בצדק ובעקבות כך המקום שובת כבר חודש. למקום נגרם נזק של מיליוני שקלים עד כה. והחרם עדיין בתוקף. הבוקר פנה שי גליק מנכ"ל בצלמו לשר התרבות חילי טרופר להתערב ולקבוע שכל מי שיחרים את המקום לא יקבל יותר כסף ממשרד התרבות. לא ייתכן שתנועת החרם תקבל גיבוי של ארגוני היוצרים ותפגע קשות בפריפריה הדרומית שרק רוצה ליהנות מתרבות ואוהבת את חיילי צה"ל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "תנועת ה BDS לא תנצח. תושבי באר שבע יסבלו תיאטרון סגור חמישים שנה ולא יארחו את שוברים שתיקה בעיר במימון ציבורי. לא תחנכו ותכפו את דעתכם הקיצונית על עם ישראל היקר שאוהב את חיילי צה"ל וגאה בהם."

דרישה משר התרבות הפסקת החרם על תיאטרון הפרינג בבאר שבע
"נמשיך להילחם כדי שבכל הארץ יהיו רק מופעי תרבות ולא מופעי שנאה והסתה"
אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button