מבזקיםמשפטי/פלילי

הפרקליטות דורשת מתן צווי הריסה נגד רפתות שנבנו שלא כדין על קרקעות המדינה

המחלקה להנחיית התובעים בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת ערעור ביחס למתן צווי הריסה נגד רפתות שנבנו שלא כדין על קרקעות המדינה.

בערעור צוין, כי "הותרת המבנים בשטח על כנם תהווה פגיעה קשה באינטרס הציבורי ובאמון הציבור, במובן זה שהימנעות ממתן הצווים עלולה להעביר מסר שלילי לפורעי חוק ולהוביל לאנדרלמוסיה ותוצאה לפיה החוטא יצא נשכר".

המדובר במבנים המשמשים כרפתות ביישוב טובא זנגריה בצפון הארץ, אשר הוקמו ללא היתר ובניגוד לחוק בקרקע חקלאית בשטח כולל של כ- 200 דונם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בקשות למתן צווי הריסה של המבנים, שכן לעמדת המדינה, ייעודם של המקרקעין הוא שטח ציבורי פתוח ואינם מיועדים לבנייה או פיתוח ובעלי הרפתות, במשך שנים, מפיקים רווח כלכלי מהמקום, וזאת כאשר אין להם כל זכויות במקרקעין.

בית משפט השלום בקריית שמונה דחה את הבקשות לצווי הריסה, וקבע כי "אמנם מדובר בקרקע חקלאית מוכרזת ועליה חלה תכנית המייעדת את רובה כשטח ציבורי פתוח, אך מעבר לכך לא הוכח קיומו של אינטרס ציבורי מיוחד בהריסת המבנים".

במסגרת שני ערעורים שהוגשו ע"י עו"ד ויסאם פארס מטעם המחלקה להנחיית תובעים בפרקליטות המדינה, מבקשת המדינה מבית המשפט המחוזי לתת צווי הריסה, וזאת בשל קיומו של האינטרס הציבורי המיוחד אשר, לעמדת המדינה, "זועק" במקרה זה. בערעור צוין, כי פסיקת בתי המשפט השונים , לרבות בית המשפט העליון, מדגישה את החשיבות הרבה והאינטרס הציבורי המובהק באכיפת דיני התכנון והבניה. כן הודגש, כי "העבודות האסורות לא רק שהוקמו בשטח בייעוד ציבורי אלא במקרקעין השייכים למדינה ומטבעם מהווים גם הם משאב ציבורי שנגזל מהציבור…"

אילוסטרציה

Back to top button