חדשות הארץמבזקים

שלום עכשיו: עיריית תל אביב דורשת מאיתנו להסיר את השלט מעורר התקווה שתלינו

תנועת 'שלום עכשיו' מדווחת כי לפני שעה קלה, הודיעה לה עיריית תל אביב יפו כי יש להסיר את השלט שהציבה במרכז תל אביב הבוקר (שני) לרגל ביקור נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ועליו דגלי ישראל ופלסטין והכיתוב 'הנשיא ביידן, ברוך הבא לשתי המדינות שאנחנו הכי אוהבים'.

מהעירייה טרם נמסר באופן רשמי מדוע יש להסיר את השלט, ובכתב הדרישה לא ניתן כל פרט למעט הסיבה כי 'השילוט נדחה על ידי ועדת השילוט העירונית'. ב 'שלום עכשיו' מבהירים כי עוד בטרם תלייתו ערכה התנועה בדיקה משפטית שהעלתה כי אין כל מניעה לפרסם את השלט.

מ 'שלום עכשיו' נמסר בתגובה: "תלינו הבוקר שלט מעורר תקווה לרגל ביקור הנשיא ביידן, ידיד אמת של ישראל ותומך ותיק של פתרון שתי המדינות. הזכרנו לנשיא, ולציבור הישראלי, כי שתי מדינות זה אינטרס ישראלי וכי אין ולא יהיה עתיד טוב יותר לאיזור בלי שלום עם שכנינו הפלסטינים. הדרישה המקוממת של עיריית תל אביב להסרת השלט מהווה סתימת פיות מסוכנת שאסור לקבל אותה. בלתי נתפס שדווקא בתל אביב, מעוז הליברליות, חופש הביטוי נרמס ברגל גסה, והעירייה נכנעת לביריונים שמנסים להרוס את התקווה ולמנוע סיכוי לשלום ולעתיד טוב יותר. עצוב לראות איך חולדאי, בשלהי כהונתו, עובד אצל 'הצל'. לא נהסס לפעול באמצעים משפטיים אם העירייה והעומד בראשה לא יחזרו בהם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אושיית הרשת והדוגמנית נטלי דדון הגיבה וכתבה בעמוד הטוויטר שלה: "תנועת "שלום עכשיו" שמייצגת אולי 20% מהאוכלוסיה של מדינת ישראל ועם זאת מרשה לעצמה להכניס את הנדסת התודעה שלה בביקור של נשיא ארה"ב. איפה האותיות הקטנות: "הכתוב בשלט לא מקובל על מרבית המדינה". איזה נזק זה עלול לעשות בביקור ממלכתי של נשיא המדינה המשפיעה ביותר? מהונדסים ומהנדסים נמאסתם!"

ח"כ מוסי רז (מרצ) הגיב לבקשת העירייה ואמר כי "הוראת עיריית תל אביב ל"שלום עכשיו" להוריד את השילוט "ביידן ברוך הבא לשתי המדינות שאנחנו הכי אוהבים" מקוממת ופוגעת בחופש הדיבור. חבל שבמדינת תל אביב נעלבו מכך שהם רק המדינה השלישית שאנחנו הכי אוהבים."

צילום: שלום עכשיו
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button