מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ וסער בסיור משותף אצל העדה הדרוזית: "חייבים להסדיר את ערך השוויון בחוק יסוד"

יו״ר מפלגת כחול לבן התקווה החדשה, השר בני גנץ, יחד עם יו״ר תקווה חדשה, השר גדעון סער וח״כ מופיד מרעי, הגיעו היום (שלישי) לכפר יאסיף וג׳וליס במסגרת ביקור בעדה הדרוזית לרגל חג הקורבן.

השר גנץ פתח את דבריו בהשתתפות בצער האני אבו ריש שטבע אתמול למוות לאחר שהציל את בתו מטביעה: "קודם כל, אני רוצה להשתתף בצער העדה על מותו בגבורה של האני אבו-ריש, סגן מפקד כלא עופר, שחייו המסורים מהווים תשתית לא מפתיעה לאופן שבו הוא מת כשהלך להציל את ביתו. מטרת הביקור היא כמובן לאחל חג שמח ולברך את העדה, שמענו על הבעיות וביושר נאמר שהן לא חדשות לנו, אנחנו מכירים אותן ועמלים עליהן ומנסים לקדם את פתרונן ואני חושב שלא בחסד אנחנו עושים את זה עם העדה הדרוזית אלא בזכות גדולה. אתם שותפים מלאים למפעל שנקרא מדינת ישראל. לגבי חוק השוויון מהיום הראשון שלי בפוליטיקה אני אומר: חייבים להסדיר את ערך השוויון בחוק יסוד. יזמנו את זה, יצאנו עם זה לדרך ואני משוכנע שנצליח בעניין הזה. כול עאם ואינתום בח'יר – חג שמח לכולם!"

השר סער אמר: ״אחד הדברים המרכזיים שסיכמנו עליהם במסגרת האיחוד בין שתי המפלגות היה חקיקה לעיגון עקרון השוויון במסגרת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. זה קונצנזוס בין שתי המפלגות, ששתיהן הגישו הצעות חוק בנושא. לצד עיגון עקרון השוויון נקדם את חוק העדה הדרוזית, שהגשתי כהצעת חוק ממשלתית. עוד 33 יום תמלא שנה להירצחו של אחי ואהובי סאהר אסמעיל עליו השלום. לצערנו רצח שעד לרגע זה לא פוענח. יש לנו מחויבות לא רק להתמיד בדרישה לצדק, כי דמו זועק מן האדמה, אלא יש לנו מחויבות גדולה לעקור מהשורש את האלימות במגזר הדרוזי ובחברה הערבית. יש לנו משימה גדולה להעצים את קשר הגורל הזה בין העם היהודי לדרוזים, שהולך אחורה עד לימי משה רבנו ויתרו. חג שמח!".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אלעד מלכה
צילום: אלעד מלכה
צילום: אלעד מלכה
צילום: אלעד מלכה / זיו וינר
צילום: זיו וינר

Back to top button