מבזקיםפוליטי / מדיני

"יש מי שקורא ליהודה ושומרון שטחים, לא אנחנו. נשמור על ההתיישבות"

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, השתתף לפני זמן קצר (שלישי) בחניכת שכונה חדשה ביישוב בית אל.

במהלך האירוע נשא נתניהו דברים ואמר: "יש מי שקורא למקום הזה ״שטחים כבושים״. לא אנחנו. יהודה ושומרון היא נחלת אבותינו. במשך 8 שנים, בתקופת הממשל של הנשיא אובמה, עמדתי בפני לחצים כבירים שלא הופנו כלפי שום ממשלה אחר בישראל. אמרו לי, בפגישה הראשונה שלי עם הנשיא אובמה, ״אפילו לא לבנה אחת״ ביהודה ושומרון. תסתכלו מסביב ותראו כמה לבנים יש פה, כמה בניינים יש פה. הכפלנו את ההתיישבות ביהודה ושומרון בתקופה שלנו. אני השבתי להם: ״אנחנו לא נמצאים בארץ זרה אלא בבית שלנו, ואנחנו נבנה וניבנה בה."

עוד הוסיף נתניהו ואמר: "מי ימשיך לשמור על יהודה ושומרון? מי יעשה זאת אם לא אנחנו? רק אנחנו נשמור על ההתיישבות, על הזהות היהודית, על הדגל שלנו. מי יעשה זאת – לפיד? גנץ וגדעון? מרב מיכאלי? ארבעתם יחד עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת? על זה הבחירות – ממשלה לאומית חזקה ואיתנה בהנהגת הליכוד או הממשלה הישראלית-פלסטינית השנייה. זאת השאלה. אין ללפיד ולגנץ ממשלה אחרת, אלא רק ממשלה שתלויה באחים המוסלמים ובשוללי זכותנו על ארץ ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מועצת בית אל שי אלון: "כידוע לכם, בניית השכונה החדשה מגיעה אחרי למעלה מעשור שלא בנינו כאן. התקופה הזו הייתה לא פשוטה עבורנו ואיימה חלילה על עתידה של בית אל. אנו מוקירים תודה לך אדוני ראש הממשלה לשעבר על קידום הבנייה בבית אל למרות הלחצים והקשיים. אנו יודעים שליבך אתנו – עם ההתיישבות ועל כן הערכתנו ותודתנו".

"במעמד זה חשוב לי לומר: איננו שוכחים שבניית השכונה התאפשרה לאחר גירושם של 30 משפחות מבית אל משכונת האולפנה. מערכת המשפט החליטה באטימות מוחלטת לגרש 30 משפחות ציוניות וערכיות מבלי שאף פלסטיני יזכה אי פעם באמת לעבד את האדמה הזאת. אנו דורשים להמשיך לבנות בבית אל ובכל יהודה ושומרון ללא שום קשר לפינוי חלילה". הוסיף אלון.

לסיום, אמר: "זכותנו על ארץ ישראל היא זכות אבות ואינה נתנת לערעור. חבריי, חברי הכנסת היקרים. היום זהו יום חג לבית אל ולהתיישבות ביהודה ושומרון, אנו מודים לכל אחד ואחת מכם על העזרה והסיוע לאורך הדרך. עם זאת, חשוב לי לומר – המלאכה לא תמה".

צילום: דוברות בית אל
צילום: דוברות בית אל
צילום: דוברות בית אל
צילום: דוברות בית אל

Back to top button