מבזקיםמשפטי/פלילי

צו למניעת הטרדה מאיימת הוצא נגד נגד מי שהטרידה את ד"ר שרון אלרעי פרייס

בית משפט השלום בתל אביב קיבל היום (רביעי) את בקשת המדינה והוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד יוספה ברק, שהטרידה את ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ואת בני משפחתה, ובהם בנה הקטין.

כזכור, בבקשה, שהוגשה ע"י עו"ד דקלה בללתי מפרקליטות מחוז ת"א (אזרחי), בשיתוף היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, נטען כי מעשיה השיטתיים של ברק נועדו להטיל מורא ולהשפיע על עבודתה המקצועית של ד"ר אלרעי-פרייס, וניכר כי היא אינה בוחלת באמצעים גם כאשר מדובר בחציית גבולות מפורשת.

במסגרת פסק הדין קבע בית המשפט: "אין חולק כי המשיבה פרסמה על המבקשת, על בני משפחתה, ובמיוחד על בנה הקטין, שורה ארוכה של פרסומים תכופים, פוגעניים ומטרידנים… אין ספק שהמשיבה ביקשה לצור באמצעותם תכונה שמטרתה לנגח את המבקשת על רקע עמדתה המקצועית בנושא החיסונים. המשיבה קראה לפעולה על בסיס פרסומים אלה, ואין ספק שמטרתם לפגוע בתפקודה ובשגרת חייה התקינה של המבקשת." בנוסף, ציין בית המשפט כי תכליתם הברורה של הפרסומים היא לנסות להניא את המבקשת מלבצע את תפקידה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט אסר על ברק לאיים על אלרעי-פרייס ובני משפחתה וכן לצור קשר עימם או מכריה. כמו כן אסר עליה לפרסם בכל מדיה חברתית פרסומים המופנים לבני משפחתה של אלרעי-פרייס ובוודאי פרסומים העוסקים בבנה ובפרטיו. בנוסף, הורה בית המשפט לברק להסיר מהפייסבוק ומהטוויטר ומכל מדיה חברתית אחרת את הפרסומים שפורסמו בששת החודשים שקדמו להוצאת הצו ושבהם מוזכרים בני משפחתה של אלרעי-פרייס וכל פרט מזהה בנוגע אליהם.

לבד מכל האמור, דחה בית המשפט על הסף ללא צורך בתשובה את בקשותיה של יוספה להוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת כנגד ד"ר אלרעי פרייס והפרקליטות, בהן ראה בית המשפט שימוש לרעה בהליכי משפט, וחייב את ברק בהוצאות משפט בגובה 3,000 ₪.

החלטה בבקשה הטרדה למניעה מאיימת
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button