חדשות הארץמבזקים

נלחמים בוונדליזם בטבריה: יוקם צוות משימה לחודשי הקיץ

לאור גל הוונדליזם הפוקד את טבריה, התכנס היום (רביעי) פורום אכיפה חירום וביטחון של עיריית טבריה בשיתוף משטרת טבריה. את הפורום ניהל מנכ"ל העירייה עופר אזרד שביחד עם מ"מ יו"ר הוועדה הממונה (אל"מ במיל.) יוסי חדד, בעל ניסיון עשיר בהתמודדות עם אירועים מסוג זה ועם סגן מפקד תחנת משטרת טבריה רפ"ק משה אלפסי, קיימו דיון מעמיק וחשוב אודות תופעת הוונדליזם המטרידה. בפורום בו נטלו חלק מספר מנהלי אגפים ברשות ושוטרים, עלו מספר הצעות לטיפול בתופעת הוונדליזם, מתוך כוונה לבנות תכנית סדורה שתכלול פעולות אופרטיביות במספר מישורים.

בין היתר יושם דגש על הסברה מול הקהילות השונות, כדי להסביר אודות הנזק שהוונדליזם גורם למרחבים הציבוריים, לתדמית העיר ולתושבים כולם שבעקבות הפגיעה במגרשים לא יוכלו להשתמש במתקנים שניזוקו. מסלול נוסף הוא השתת עלויות הנזקים שגורמים בני נוער על ההורים שלהם. בקרוב מאוד יוצבו גם מצלמות אבטחה בכל 69 גני המשחקים ובעוד עשרות מגרשי הספורט.

הלילה, בעקבות פעולות סמויות של משטרת טבריה באזור הגנים והמגרשים הציבוריים, נתפס קטין בשעת מעשה, כשהוא עוקר אבנים משתלבות בגן ברחוב ז'בוטינסקי. הוא עוכב לחקירה ושהה בתחנת המשטרה לכל אורך כל הלילה. במהלך המרדף שהתבצע במקום, צולמו עוד מספר נערים באמצעות מצלמות החזה שעל השוטרים והם צפויים להיות מוזמנים לחקירה בימים הקרובים. ממשטרת טבריה נמסר כי הפעילות של השוטרים סביב ובקרבת מגרשי המשחקים והגנים הציבוריים תימשך ותונהג יד קשה כלפי פורעי חוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום דיון הפורום היום הוחלט על הקמת צוות משימה לחודשי הקיץ, שתפקידו לעשות כל שנדרש על מנת להכין פעילויות לבני הנוער ובמקביל לפקח בשטח במטרה להביא לצמצום אירועי הוונדליזם.

כמו כן, מגרשי הספורט יוארו עד לשעה 23:00, כדי לאפשר לנוער יותר שעות משחק. בחודש אוגוסט ייצא לדרך גם פרויקט החופים, שבמסגרתו יוקם מתחם בחוף "שקמים" ובו עובדי נוער ועובדים סוציאליים יעניקו שירות ואוזן קשבת לבני נוער וידריכו אותם. המתחם יהיה פתוח בין השעות 21:00-03:00 בלילה.

מעיריית טבריה נמסר: "אנו מבקשים מכל התושבים לגלות אחריות ולעדכן את המוקד העירוני בזמן אמת בכל אירוע ונדליזם אליו הם נחשפים. זו לא הלשנה – זו אזרחות טובה. בואו ביחד נשמור על העיר שלנו למען כולנו".

צילום: דוברות עיריית טבריה
צילום: דוברות עיריית טבריה

Back to top button