מבזקיםמשפטי/פלילי

האם המחבל יורשע ברצח? ביהמ"ש הצבאי לערעורים יפסוק

בית המשפט הצבאי לערעורים יו"ש יכריע מחר (חמישי) בערעור שהגישה הפרקליטות הצבאית בעניינו של המחבל ממדוח עמרו, שביצע פיגוע דקירה בצומת גוש עציון, בו נפצע רס"ן אליאב גלמן הי"ד מאש כוחותינו ונפטר מפצעיו. ביהמ"ש הצבאי יהודה זיכה את המחבל מעבירת רצח, והתביעה הצבאית הגישה ערעור בבקשה להחמיר את הרשעתו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את משפחת גלמן כנפגעי עבירה מסר לקראת ההחלטה "אנחנו מגיעים להקראה בצפייה שהעוול שנעשה בערכאה ראשונה יתוקן. אנו מקווים לשמוע אמירות עקרוניות וברורות של ערכאת הערעור כנגד אותו פסק דין, המנותק ממציאות חיינו באופן קיצוני. כפי שהיה ניתן להתרשם בדיון בשלב הערעור, התברר שההרכב בערכאה הראשונה שגו בקביעת העובדות – שכן הם טעו בהבנת הנצפה בסרטונים, ובשל כך העדיפו לדחות את גרסת החיילים שהעידו שהמחבל ניסה לדקור שוב לאחר שנורה.

השגיאה היותר קשה של דעת הרוב בהרכב היתה המחשבה לזכות מחבל כזה מכוונת רצח על ידי פרשנות של ראיות באופן המנותק ממציאות חיינו הקיומית בארצנו", סיכם עו"ד בלייכר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נזכיר כי ביהמ"ש הצבאי ביהודה קבע כי האחריות למותו של גלמן מוטלת על המחבל, שכן הירי נגרם בעקבות מעשיו. עם זאת באופן תקדימי, ובניגוד לדעת ראש ההרכב, קבע ביהמ"ש כי לא ניתן להוכיח שהיתה בכוונת המחבל לגרום למותו של גלמן בפיגוע, זיכה את המחבל מעבירת רצח, והרשיע אותו בעבירת הריגה בלבד.

בעקבות הפסיקה השנויה במחלוקת הגישה התביעה הצבאית ערעור לביהמ"ש לערעורים, וכאמור עתיד ביהמ"ש ליתן את החלטתו מחר.

בדיון הקודם שנערך בנושא הערעור ביקש אחיו השכול של אליאב, אייל גלמן, מהשופטים לגזור עונש מוות על המחבל בכדי לחזק את ההרתעה מול הטרור: "בשביל שלא יהיו עוד משפחות כמונו, כמו האלמנה, אנו צריכים לעמוד ולזעוק".

האחים וההורים עם אליאב הי"ד. צילום: באדיבות המשפחה
אליאב גלמן הי"ד. צילום: דובר צה"ל

Back to top button