מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר: גוש נתניהו עם 61 מנדטים, ימינה לא עוברת את אחוז החסימה

סקר מנדטים שנערך על ידי דיירקט פולס ופורסם הערב (רביעי) בערוץ 14, קובע כי גוש נתניהו הגיע למטרה הנכספת, שהיא 61 מנדטים, כאשר גם החיבור של גנץ וסער לא מצליח להביא את גוש השמאל עם המשותפת לרוב.

על פי הסקר, מפלגת הליכוד מקבלת 36 מנדטים, שזו עלייה של שני מנדטים לעומת סקרים אחרים שפורסמו בימים האחרונים. אחריה עם 20 מנדטים, מפלגת יש עתיד בראשותו של ראש הממשלה המכהן, יאיר לפיד, אשר יורדת בחזרה לאחר שכבר הגיעה בסקרים אחרים ל-23 מנדטים.

מפלגת כחול לבן התקווה החדשה בראשות בני גנץ עם 14 מנדטים, לאחר האיחוד עם גדעון סער. אחריה ברשימה נמצאת מפלגת הציונות הדתית שיורדת במנדט ועומדת על 9, לעומתה, מפלגת ש"ס עולה במנדט ומגיעה ל-9 מנדטים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סיעת יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, נתון שאולי ירגיע במעט את השמועות בימים האחרונים על פיצולה של המפלגה. לאחר מכן, מפלגת ישראל ביתנו בראשותו של שר האוצר, אביגדור ליברמן מקבלת 6 מנדטים.

מפלגת העבודה בראשותה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי מקבלת בסקר זה 5 מנדטים וממשיכה במגמת הירידה, הרשימה המשותפת ורע"מ מקבלות על פי סקר זה 5 מנדטים כל אחת, נתון מעודד מבחינתו של מנסור עבאס, שעד כה מרבית הסקרים הראו כי מספר המנדטים שמפלגתו מקבלת נע סביב אחוז החסימה. זאת כאשר באותם סקרים, הרשימה המשותפת מקבלת 6 מנדטים.

את הרשימה סוגרת מפלגת מרצ ,אשר מקבלת על פי הסקר 4 מנדטים ומפלגת ימינה בראשותה של איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה עם 1.9%.

על פי הסקר, לגוש הימין, המורכב מהמפלגות החרדיות, הציונות הדתית והליכוד יש 61, כאשר לגוש השמאל עם המשותפת יש 59.

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button