מבזקיםמשפטי/פלילי

פניה ליועמ"ש: לחקור מינויו של ראש המוסד לשעבר לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי

במהלך השבוע האחרון מעידה הדס קליין בבית המשפט המחוזי בירושלים, על חלקה בכתב האישום הנודע בכינוי "תיק 1000". על פי דיווחים בכלי התקשורת שסיקרו את העדות, עדותה של הגב' קליין כללה טענות הנוגעות להתערבות פסולה של גורמים שאינם מוסמכים בהליכי המינוי של מר יוסי כהן (לשעבר ראש המוסד), לתפקידו כראש המטה לביטחון לאומי.

על פי עדותה של קליין, מר כהן רצה להתמנות לתפקיד ראש המל"ל, ובשל כך פנה מר ארנון מילצ'ן לבני הזוג נתניהו ו"סיכם" איתם כי מר כהן ימונה לתפקיד. בעדותה אמרה קליין: "יוסי כהן היה מיועד להיות מנכ"ל אחד המשרדים והוא רצה להיות ראש המל"ל. ארנון הבטיח לו שידבר עם נתניהו על המינוי שלו. ביום שישי אני מקבלת מארנון שיחה: 'דברי עם יוסי, תספרי ליוסי מה שרה אומרת'. ארנון אמר שדיבר עם מר נתניהו, עם הזוג נתניהו, וזה סוכם".

לדברי התנועה, הטענות העולות מעדות זו מציירות תמונה מדאיגה ביותר, לפיה גורמים זרים, שאינם אמורים להיות חשופים לנושא, לחוות דעתם בו, ובוודאי שלא להחליט בו – התערבו במינויו של בעל תפקיד בכיר במערכת הביטחון ובקודש הקודשים של הביטחון הלאומי. דבר זה פוגע פגיעה קשה בשלטון החוק, באמון הציבור בשלטון, בעקרונות דמוקרטיים בסיסיים, וכן מסכן את הביטחון הלאומי, שעה שגורמים אשר אינם בקיאים בנסיבות הביטחוניות, באילוצים ובצרכים הביטחוניים והאסטרטגיים של מדינת ישראל, פועלים על-מנת להשפיע על מינוי בעלי תפקידים אשר הם חפצים ביקרם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאור החשדות פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש, בבקשה שתורה על חקירת מינוי של יוסי כהן לראש המל"ל וזאת, בכדי לתקן את הפגיעה האנושה באמון הציבור בשלטון, בכדי למצות את הדין עם הגורמים האחראיים לכך ככל שיידרש, בכדי לתקן את הפגיעה החמורה בביטחון הלאומי, ובכדי להבטיח שמירה על עקרונות בסיסיים העומדים בבסיס המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "פרקטיקות שכאלה, במסגרתן אילי הון ובעלי עסקים אמידים מתערבים באופן כה בוטה בהחלטות שלטוניות, מאפיינות משטרים לא-דמוקרטיים אשר בהם משפחתו וחבריו של השליט מתערבים וממנים את מקורביהם, מתערבים במהלכי השלטון והלכה למעשה – שולטים על הנעשה במדינה, על אף העובדה כי לא נבחרו לתפקיד ציבורי כלשהו. המחשבה שכך נעשו הדברים במדינת ישראל הדמוקרטית, מרעידה את אמות הסיפים, ומדירה שינה מכל אדם אשר מדינת ישראל חשובה לו".

מכתב ליועצת המשפטית לממשלה בעניין התערבות גורמים זרים במינויים בכירים בצמרת הביטחון - 13.7.2022
ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button