כלכלהמבזקים

רמי לוי הודיע: מחירי הלחם ברשת "רמי לוי שיווק השקמה" לא יעלו

איש העסקים, רמי לוי הודיע הערב (חמישי) כי החליט שלא להעלות את מחירי הלחם המפוקח ברשת "רמי לוי שיווק השקמה" שבבעלותו.

בהודעה ללקוחות כתב רמי לוי: "רשת רמי לוי מכירה בהוצאות הרבות שיש למשפחות בחופש הגדול ולקראת החגים, לכן החליטה לספוג על עצמה את עליית מחירי הלחם המפוקח על מנת לאפשר לאלו שיש להם קושי להמשיך לצרוך ולתת למשפחתם אוכל בסיסי. שבת שלום ומבורך".

כזכור, מחירי הלחם שבפיקוח יעלו ביום ראשון הקרוב באופן משמעותי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוועדה על העלאת מחירי הלחם שבפיקוח הודיעה כי עליית המחירים נובעת מעדכון של סל התשומות והינה מושפעת בעיקר מעלייה מצטברת של מחירי הקמח. מרכיב זה הינו משמעותי ביותר בייצור הלחם והוא מושפע ממחירי החיטה בעולם.

רוב החיטה המיובאת לארץ היא ממזרח אירופה ובעקבות המלחמה באוקראינה המחירים עלו משמעותית. שיעור עדכון המחיר נקבע לאחר עבודה מקיפה ומעמיקה שביצעה ועדת המחירים לקביעת מחירי בסיס מעודכנים, ומצאה כי יש לעדכן את התשומות הקובעות ומשקלותיהם.

בנוסף מצאה הוועדה כי עבור רוב המוצרים המפוקחים (כ- 60% יצור) שיעור העלייה יהיה כ- 11%, עבור 30% מהמוצרים שיעור העלייה יהיה 21% .

ועדת המחירים מציינת כי בחמש השנים האחרונות מחירי כיכר לחם אחיד כהה וכיכר לחם לבן לא עודכנו כלל. מקובלת על הועדה עמדת שרת הכלכלה והתעשייה כי ככל שירדו מחירי החיטה והתשומות הרלבנטיות יעודכנו גם מחירי הלחם, כלפי מטה.

השינויים במחיר לצרכן:

לחם אחיד פרוס – מחיר לצרכן כולל מע"מ נוכחי – 7.11 | מחיר לצרכן כולל מע"מ חדש – 7.91 | שיעור שינוי – 11%

חלה – מחיר לצרכן כולל מע"מ נוכחי – 5.17 | מחיר לצרכן כולל מע"מ חדש – 6.26 | שיעור שינוי – 21%

לחם אחיד – מחיר לצרכן כולל מע"מ נוכחי – 5.12 | מחיר לצרכן כולל מע"מ חדש – 6.96 | שיעור שינוי – 36%

לחם לבן – מחיר לצרכן כולל מע"מ נוכחי – 5.12 | מחיר לצרכן כולל מע"מ חדש -6.97 | שיעור שינוי – 36%

לחם פרוס לבן – מחיר לצרכן כולל מע"מ נוכחי – 6.1 | מחיר לצרכן כולל מע"מ חדש – 6.05 | שיעור שינוי – 0%

Back to top button