מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד נפרד מביידן לפני נסיעתו לסעודיה: "ביקור שריגש מדינה שלמה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה יאיר לפיד נפרדו היום (שישי) מנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, עם סיום ביקורו המוצלח בישראל ולקראת המראתו לערב הסעודית.

בפתח דבריו, הודה לפיד לביידן: "אני רוצה להודות לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, על ביקור שריגש מדינה שלמה. על המחוייבות שלו לעוצמתה הצבאית והמדינית של ישראל. אני מאחל לו הצלחה בפסגה בג'דה. אנחנו קמים הבוקר לבשורה משמחת. רשות התעופה הסעודית הודיעה על פתיחת המרחב האווירי לחברות תעופה ישראליות. זהו צעד רשמי ראשון של נורמליזציה מול ערב הסעודית. ההחלטה תאפשר לחברות התעופה הישראליות לטוס במסלול ישיר לאסיה ולאוסטרליה. מדובר בחיסכון עצום בדלק, בזמן ובעלויות. חיסכון שיגיע באופן ישיר לכיסם של אזרחי ישראל ויוזיל את כרטיסי הטיסה."

בנוסף, פנה באופן עקיף להנהגה הסעודית ואמר: "אני מברך את ההנהגה הסעודית על פתיחת המרחב האווירי. זהו צעד ראשון. אנחנו נמשיך לעבוד על זה בזהירות המתבקשת, למען הכלכלה הישראלית, הביטחון הישראלי ואזרחי ישראל. להחלטה הזו קדמה החתימה על "הצהרת ירושלים" והעמקת המחוייבות האמריקאית לביטחון ישראל, למאבק בגרעין האיראני, להעמקה של הנורמליזציה ולתהליכים של הסכמי אברהם ופסגת הנגב. לביקור הישגים נוספים שייקח עוד שנים עד שאפשר יהיה לדבר עליהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

Back to top button